Pelan Peralihan PM Dah Ada.. PAS, UMNO Jangan Menyibuk - Rayer


Ahli Parlimen Jelutong mewakili DAP RSN Rayer hari ini membidas ahli Parlimen PAS dan Umno yang menyuarakan sokongan supaya Dr Mahathir Mohamad menyempurnakan tempoh lima tahun jawatan beliau sebagai perdana menteri dengan berkata, kemungkinan wujud tujuan serong lain yang sedang direncanakan.

Dalam satu kenyataan, Rayer berkata, kemungkinan terdapat “rancangan jahat” untuk menimbulkan pergeseran antara Mahathir dengan bakal pengganti beliau, Anwar Ibrahim.

“Saya juga mengesyaki bahawa perisytiharan sokongan ini bertujuan menggugat perpaduan dalam Pakatan Harapan (PH) dengan melaga-lagakan Mahathir dengan Anwar dan sebaliknya,” kata beliau.

“Kita mesti mengingatkan diri sendiri bahawa peralihan jawatan perdana menteri telah dibincangkan dan dipersetujui antara Mahathir dan Anwar.

“Saya percaya apabila tiba waktunya, akan berlaku peralihan yang lancar dan Anwar dilantik sebagai perdana menteri kelapan.”

Ahli Parlimen Umno, iaitu Mohd Shahran Abdullah (Paya Besar), Mastura Mohd Yazid (Kuala Kangsar), Ahmad Nazlan Idris (Jerantut), Adham Baba (Tenggara), Ismail Abdul Mutalib (Maran) dan Abdul Rahman Mohamad (Lipis) membuat perisytiharan menyokong Mahathir di lobi Parlimen semalam.

Mereka berkata, mereka menyokong gesaan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali supaya Mahathir kekal mengetuai kerajaan sehingga tamat penggal kerana negara tidak akan mendapat kelebihan sekiranya berlaku peralihan kuasa.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata di Dewan Rakyat, “jika berlaku sesuatu”, kesemua 18 ahli Parlimen parti itu akan menyokong Mahathir.

Rayer bagaimanapun berkata, gabungan PH dibentuk sebelum pilhan raya umum ke-14 lepas dan akan kekal utuh sama ada “dengan sokongan ahli Parlimen Umno dan PAS atau sebaliknya”.

“Nasihat saya kepada ahli Parlimen PAS dan Umno ialah ‘jaga hal sendiri dan jangan menyibuk’.” lapor FMT

11 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Bukan begitu. Sebenarnya ramai yg tak sanggup negara dipimpin oleh bekas banduan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pernah dengar ttg mandela?!??

      Delete
    2. jutawan " kg baru "October 25, 2019 at 7:08 PM

      MANDELA kes apertaid n prkauman..
      Utk RAKYAT
      ----------------------

      NUAR kes "semburit"..
      Utk rakyat jgk ke??

      Delete
  2. OOII APA NI GADUH2.. TAK BAIK.. KLU NAK GADUH SILE LEEH..!! HAAH TEPUKK..!!

    Sekiranya Kit Siang benar-benar ingin Mahathir letak jawatan dan yakin Anwar memiliki sokongan majoriti, sudah tentu beliau akan usahakan usul undi tidak percaya terhadap Mahathir.

    Lim tahu kedudukan Mahathir cukup kuat akibat dari kesedaran majoriti ahli parlimen bahawa Anwar tidak mampu mengawal Dato’ Seri Azmin Ali, masakan beliau boleh menandingi gandingan Mahathir-Azmin.

    Kit Siang juga tidak berani menumbangkan kerajaan PH dengan membawa keluar 32 ahli parlimen DAP dari gabungan tersebut, sekiranya Mahathir akan terus meminta Agong membubarkan parlimen.

    Sudah pasti masyarakat Melayu-Islam akan mempercayai Mahathir melihatkan cara beliau menekan DAP menerusi penahanan empat ahli parti tersebut di bawah SOSMA atas tuduhan cuba menghidupkan keganasan LTTE di Malaysia.

    Melayu-Islam akan menyokong Mahathir dan akan terus bersatu di belakang mana-mana gabungan yang diterajuinya selagi gabungan tersebut tidak melibatkan Lim Kit Siang dan kuncu-kuncunya... itu pun kalau Tun masih ada maruah lah..!!

    DAP pula tidak akan mampu membentuk gabungan baru dengan mana-mana pihak, termasuk UMNO, memandangkan PAS tidak akan bekerjasama dengan UMNO sekiranya UMNO bersekutu dengan DAP.

    PPBM bersama parti Warisan, GPS dan dua buah parti baru – satu pimpinan Azmin Ali, dan satu lagi pimpinan seorang dari sepuluh ahli parlimen DAP yang pro-Mahathr – akan menyapu terus majoriti undi Melayu-Islam dan Cina tanpa perlu sokongan UMNO atau MCA.

    Gerakan pintu belakang dimulakan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim dlm PRU tahun 2008, perkatan “ i have the numbers’ terpacul daripada mulut Anwar, sehinggakan mendiang Karpal Singh menuduh jika berlaku perubahan kerajaan, maka ianya merupakan malapetaka kepada demokrasi negara.

    HIPOKRIT SUNGGUH SI ALJUB KITA
    DOLU I HAVE NUMBERS HARAMJADAH
    KINI JANGAN DENGOR SYAITAN KATA
    Si HIPOKRIT HARAMJADAH CEMAS GELABAH

    Dalam senario ini, PAS dijangka akan memihak kepada Mahathir kerana ketiadaan DAP akan memungkinkan penyatuan ummah menerusi pembentukkan gabungan perpaduan Melayu-Islam.

    Sebaik sahaja gabungan ini diwujudkan, Mahathir pasti akan menghukum kesemua peimpin DAP yang dituduh terlibat dengan rasuah, salahguna kuasa dan kegiatan memarakkan gelombang perkauman dan Islamophobia.

    Inilah yang ditakuti DAP.

    Kit Siang teramat takut Mahathir akan mengharamkan DAP pada bila-bila masa atas alasan terlibat dengan keganasan LTTE sebaik selepas menasihati Agong membubarkan parlimen.

    Lim tahu, sekiranya perkara ini berlaku, DAP akan terkubur buat selama-lamanya, manakala 32 ahli parlimen dari parti tersebut akan terpaksa bersekutu dengan serpihan parti PKR bawah naungan Anwar Ibrahim untuk bertanding pada pilihanraya umum ke-15.

    Tokong meminta Ronnie Liu mengkritik Mahathir dengan harapan ianya mampu memberi persepsi kepada ahli parlimen bahawa DAP “sudah tidak tahan lagi dengan Mahathir dan akan keluar dari PH tidak lama lagi.”

    Lim mengharapkan persepsi ini akan memberanikan majoriti ahli parlimen untuk bersama Anwar dalam mengusulkan undi tidak percaya terhadap Mahathir sebelum Mahathir menasihati Agong untuk membubarkan parlimen.

    #FormulaTurunHarga=BMF+Okeyy..!!

    ReplyDelete
  3. MAHATHIR, ANWAR SEDANG BERGADUH, JANGAN LIBATKAN DIRI – SEDIAKAN POP CORN TAMBAH DAN TEPUK BIAR PADU

    Mahathir sedang bergaduh dengan Anwar dalam PH. Penyatuan Ummah tidak perlu sokong mana2 di antara kedua mereka ini.

    Mereka pun bukan mahu tolong Melayu dan Islam, mereka hanya mahu sokongan Melayu dan Islam bila mereka susah.

    Bila mereka habis bergaduh dan senang, mereka mahu hancurkan parti Melayu dan Islam akidah dan iman pula. Pluralisma murtad, SYIAH kafir, COMANGO toksik, lgbt, gay jadi ajaran puak PH

    Mahathir lebih kecewa, 23 MP yang sebelum ini menyokong Tokoh Semburit yang kalis CCTV ini, kini cuma tinggal 4-6 MP sahaja.

    Menteri Besar Selangor yang merupakan anak didik Azmin sendiripun mula membuat corner lipat baring, menyokong Anwar yang mula menguasai parti.

    Begitu juga Brother Anwar Bin Ibrahim@ B.A.*.I Paling ketara adalah isu video semburit Azmin, sampai sekarang tiada apa tindakan, sedangkan pelakunya dah mengaku, malah video itu pun disahkan tulen. Undang-undang apa PH guna agaknya?

    Pengalaman Tunku Abdul Rahman, Tengku Razaleigh Hamzah, Musa Hitam, Tun Ghaffar, Anwar Ibrahim, Pak Lah dan Najib Razak, sudah lebih dari cukup untuk memahamkan kita. Mahathir boleh menggunakan seseorang itu demi kepentingan dirinya dan akhirnya orang yang sama bakal disingkir sebaik sahaja khidmatnya sudah tidak diperlukan lagi.

    Takkan masih tidak tahu lagi perangai Mahathir dan Anwar?

    MANA PERGI ADUN SAMSENG 'BELIAU' YB ATO AWAK YB
    PEMUDA BERSATU MELAKA DAH BAKAR BENDERA DAP
    WALAYEY INI KALI BETUL2 ATAU SAJA NAK GELI2
    APA2 PUN POPCORN TAMBAH TEPUK KASI PADU KALI INI

    Perdana Menteri Malaysia yang kini terlalu lemah dan serabut bagai mandi tak basah, tidur tidak lena. Jadual pembedahan tukar baterinya yang terpaksa ditangguh dari September ke November atau Disember. Kesihatan Tun Hasmah yang semakin meruncing, mimpi ngeri anak-anaknya bakal dipenjara sebaik sahaja Anwar menjadi Perdana Menteri, gelabah cemas & terdesak

    Dan tidak serik lagi serta masih menaruh harapan kepada mereka?

    Mahathir yang dahulu bukan lagi Mahathir sekarang. Mahathir kini terlalu lemah dan tidak bermaya.

    Tidak ada tokoh lain mampu menyaingi kejahatan dan munafik Mahathir bab ini, beliau bisa membunuh semua rakan rapat yang pernah menolongnya, namun beliau juga mampu menebalkan muka berkerjasama dengan seteru politiknya, demi kuasa.

    Selepas Kongres Maruah Mahathir, bak kata Anwar, Mahathir bagai mempunyai semangat baru dengan oksigen yang beliau fikir bakal diperolehi daripada UMNO dan PAS. Realiti sebenarnya, Mahathir hanya cuba memujuk diri sendiri setelah kecewa dengan kegagalan cucu Dato Onn membawa 30 kerusi dari UMNO.

    Apa yang segar dalam ingatan rakyat Malaysia kini hanyalah pengalaman pahit 17 bulan yang sangat memeritkan Di bawah pemerintahan pemimpin Melayu yang bertuankan DAP.

    Pengalaman ditipu dengan 60 janji palsu, pemberian Najib yang dirampas satu persatu, penghinaan dan penafian hak Islam, Melayu, bahasa dan Raja-raja yang diinjak-injak semasa beliau mengepalai kerajaan hari ini.

    Kita mahu membentuk kerajaan dengan cara bermaruah iaitu dengan memenangi pilihan raya. Bukan dengan jalan belakang umpama peminta sedekah.

    Bagi memastikan anak-anaknya boleh meneruskan kehidupan mereka tanpa sebarang ancaman dan kebarangkalian menjadi mangsa balas dendam musuh politik Tun.

    Sebagai seorang yang berhati kering dan banyak menindas musuh politiknya, Mahathir perlu memastikan bahawa pengganti beliau tidak mempunyai sifat pendendam dan sedia memaafkan apa yang beliau pernah lakukan.

    Sifat ini juga, hanya boleh Mahathir perolehi daripada insan yang rancak beliau fitnah jijik dan hina serta di keji sebagai pencuri dan perompak 1MDB.

    Sebagai seorang Negarawan, Mahathir, sudah pasti mahu kematianya ditangisi rakyat terbanyak dan jasanya dikenang sepanjang zaman.

    Sekiranya tak berubah perangai maka beliau bakal dilebel sebagai Perdana Menteri Pertama yang “KEMATIANNYA DISYUKURI RAKYAT”.

    #formulaturunhargabarang= BMF + okey.!

    ReplyDelete
  4. Banyak Komen dalam blog ini panjang berjela jela perasan macam blog sendiri pulak,baik buat blog sendiri tengok ramai tak org pergi. Macam pengomen berbayar pulak dan copy paste.

    ReplyDelete
  5. ko baca jugak tu...messagenya sampai dah..

    ReplyDelete
  6. Taip panjang2 xda org nk baca. Buat blog sendiri lh. Kes semburit itu antara si pelaku dan tuhan. Lain pula dgn kes curi duit itu antara si pelaku, rakyat dan tuhan. Sama2 kita jauhi drp fitnah ini.

    ReplyDelete
  7. ssmburit dah ngaku... menyamun sampai skg ni terkial kial cari bukti... cina gemok pun tak tangjao lagi... peguam ckp banyak sampah sarap dlm keteranfan saksi...

    tunggu kepala perompak vs kepala penipu

    #popcorntambahtepukkasipadu

    #FormulaTurunHarga = BMF + Okey


    puiiiiii. .!!

    ReplyDelete
  8. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  9. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post