Bubar Parlimen? Anwar Jawab Gesaan Ismail Sabri..


"Penolakan rakyat terhadap PH di Tanjung Piai bukan lah yang pertama. Kerajaan telah ditolak berturut-turut sebanyak tiga kali sejak PRK Cameron Highlands, diikuti Semenyih dan Rantau. Majoriti kekalahan PH meningkat daripada 3,000 lebih di Cameron Highlands ke 4,000 lebih di Semenyih dan Rantau sehingga memuncak kepada 15,000 lebih di Tanjung Piai.

"Mesej rakyat amat jelas iaitu mereka tidak lagi percaya kepada kerajaan PH untuk menerajui pemerintahan negara ini.

"Keputusan Tanjung Piai merupakan referendum rakyat yang menolak kerajaan hari ini.

"Kerajaan tiada pilihan lagi selain daripada membubarkan parlimen," kata Ketua Pembangkang, Ismail Sabri Yaakob yang juga naib presiden Umno dalam suatu kenyataan.

Tu kata Ismail Sabri.. nampak sangat kurang cerdiknya..

Ini pula pendapat seorang penganalisa politik..

Penganalisis politik, Prof Dr Jayum Jawan, berkata keputusan PRK yang memihak kepada Barisan Nasional (BN) itu tidak mewakili suara rakyat secara keseluruhan sebaliknya hanya manifestasi pengundi di Parlimen Tanjung Piai. 
“Gesaan pembangkang ini tidak relevan. Tiada sebab untuk menggunakan keputusan PRK itu untuk melakukan sesuatu yang lebih besar seperti dicadangkan pembangkang. 
“Menang di Parlimen Tanjung Piai bukan bermakna jika Parlimen dibubarkan esok, mereka (pembangkang) boleh menang dan menawan semula kerajaan Persekutuan,” katanya kepada BH, hari ini. 
Jayum juga dilaporkan berkata kepada Berita Harian, Majlis Mesyuarat Presiden PH perlu mengekalkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri sehingga penggal Parlimen Malaysia ketika ini berakhir. 
“Jawatan Perdana Menteri bukan milik Majlis Mesyuarat Presiden PH. Ia milik rakyat. Rakyat saja berkuasa memilih. Siapa mahu menjadi PM kena rujuk kepada rakyat. 
“Lagi pun mandat Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) ialah mandat Dr Mahathir. Kenapa beliau perlu diganggu. Jika hendak jadi Perdana Menteri, dapatkan mandat sendiri dari rakyat,” katanya.. laporan penuh di SINI

Dan ini pendapat DS Anwar Ibrahim..

KUALA LUMPUR - Kerajaan tidak perlu berundur biarpun sudah menerima tiga kekalahan pada Pilihan Raya Kecil (PRK), kata Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim. 
Beliau berkata, sebaliknya Pakatan Harapan (PH) perlu mempunyai beberapa tindakan yang lebih berkesan bagi memulihkan keyakinan rakyat. 
Menurutnya, PH menerima kekalahan yang mengejutkan dalam PRK tersebut. 
"Tetapi kekalahan satu atau dua tiga kerusi, tidak menyebabkan kerajaan harus undur. 
"Kerajaan adalah mandat untuk terus berkhidmat kepada rakyat," katanya kepada media di lobi Parlimen hari ini. 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai desakan pihak tertentu yang meminta kerajaan membubarkan Parlimen semata-mata kerana tidak mendapat kepercayaan rakyat... laporan penuh sila baca di SINI

Kemaruk sungguh depa tu nak jadi Kerajaan semula... hmmm

17 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. KIKI TAK KEMARUK NAK RAMPAS KUASA
    KLU KEMARUK PERAK DAH LEBUR SEMUA
    SAJA KASI GELI2 DAN BERGURAU SENDA
    POPCORN TAMBAH TEPUK WAYANG NK MULA


    KIIKIKI... KITE NAK TAMBAH POP CORN SAMBIL TEPUK SAPA YG LINGKUP DOLU


    #BMF

    ReplyDelete
  2. Mau nya taK. Tgk akaun bank, bilangan 0 makin Kurang. Sumber Yg tak Dari mane ade yg kena rampas, Yg disorok tak bleh usik, Takut kantoi. Dia Dah dpt penyakit pas la. Time ceramah, Yg dtg melimpah ruah, Kata Itu tanda rakyat Sokong. Masuk pru, PRK. Kalah. Aku tau Pasal aku baca harakah dulu. Menang kat tempat ulu2 Dah Kata rakyat Sokong. Kat sabah pun kalah, tu tak nak cakap plak. Biase la tu. TaK bodoh Bukan umno bn pas la. Kalau tak, takkan la baru lepas pru dah minta bubar parlimen... Mcm belanja pru atok dia Yg sponsor... Yg seko sebok nak berkuase. Yg seko lagi, teringin nak berkuase. Ingat kalau Umno menang, Dia nak keje bagi lebai kongsi kuase. Lantak pi la Korang. Nak income Lebih. Pegi duduk pantai timur... Situ la tempat Korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat sabah kalah kerana otak dapigs mrk pekat. Kuasai ekonomi dan kuasai politik adalah motif utama mrk. Tempat majoriti melayu dan bumiputera berbeza. Tapi di tanjung piai berlainan krn ia menunjukkan raykat menolak pakatan semburit dgn jelas.
      Rakyat peduli apa dgn kantung umno pas kosong jika benar tuduhan para mahacai kerana turun mengundi adalah pilihan hati rakyat. Skrg modal kempen tak perlu besar...buat blog..buat grup wshap..telegram..fb dan bnyk lagi medium dah mampu goyangkan penipuan pakatan semburit. Skrg bukan era peeM ke4 yg menguasai akhbar dan televisyen.
      Klu tun mangkuk bubar parlimen awal dan dgn kempen secara siber dah cukup menjatuhkan pakatan semburit. Belum lagi jika diadakan kempen jelajah besar2an.
      Nak salahkan raykat??!
      Salahkan tun mangkuk dan menteri2nya yg tongong serta mangkuk mentadbir negara. Janji sosio ekonomi negara dan raykat makin bagus tapi semuanya ke laut china selatan. Yg jelas merasuah dilepaskan..yg menyemburit dilepaskan..yg menjual aset negara diagung2kan..dan janji dikencing2kan.
      Sikap tun mangkuk yg masih mengutamakan anak..proksi dan kroni tidak dapat dinafikan. Tak berubah langsung krn mgkin itu hajatnya sekian lama setelah dicantas oleh kerajaan terdahulu.
      Maka nak mendabik dada konon pakatan semburit hebat...memang hebat!!!
      Hebat menipu!
      Jadi sblm mengutuk org lain...ko kutuk kemangkukan tun mangkuk dan menteri2nya mentadbir negara. Jangan salahkan umno pas atau mana2 parti yg menentang pakatan semburit.
      Nasihat awal...baik tun mangkuk lepaskan jwtn kpd anwar dgn segera sblm dia dicemuh dan dihina jika kalah pru15.
      Atau anwar tak perlu pegang jwtn peeM langsung jika tempoh pendek krn jika kalah tun mangkuk akan kutuk kaw2 anwar dan proksinya jika pakatan semburit kalah pru15.

      Delete
    2. Otak macai mmg bangang.
      Persoalan mudah yang tidak perlu dilakukan post mortem atau menyalahkan pihak lain.
      Sekarang kuasa di tangan rakyat dan maklumat di hujung jari.

      Seronok ker kena kencing?

      Delete
  3. Dah tiba masanya kerajaan PH berasaskan reformasi dikepalai(maksud PM la) oleh reformis tulen. Sudah cukup masa kita beri kpd seorang yg bukan reformis, malah tak keterlaluan jk dilabel sbg anti-reformis, menjadi ketua kerajaan PH. UBAH segera PH sebelum terlambat. Sekurang2nya beri peluang kpd kerajaan yg benar2 berasaskan prinsip reformasi memerintah supaya kita boleh serah kpd rakyat utk menilainya. Dan seorang reformis tulen tak belanja lebih rm300K utk kepentingan diri dan keluarga kemudian nak cakap pasal pejuangan rakyat....itu dah mula nak ikut gayah Rosmah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutnya Dr M jd pm 1 tahun aje. Bg la kt Anwar pulak. Rakyat pun nak rasa ada stail pm baru mengurus & menerajui negara. Mumgkin ekonomi negara akan bagus.. InsyaAllah.

      Delete
    2. Anwar nie sembang jer lebih...
      Otak mengurus ekonomi agak lemah...daim sendiri kata.
      Dulu pernah jadi punaisihat ekonomi kerajaan negeri selangor dgn gaji rm1. Yg nyata tiada pelabur yg dtg ke selangor krn ke luar negara hanya memburukkan kerajaan sedia ada.
      Balik buat tuntutan melebihi gaji seorg menteri besar. Hampeh!!!
      Rekod jijik skandal seks masih menghantui pemikiran rakyat. Mungkin kalau anwar berani bersumpah laknat menafikannya mengangkat kembali reputasi kaki sembang lebihnya.

      Mgkin naik jer anwar sebagi pm minyak akan turun rm1.50 seliter.

      Delete
  4. siape pngdar bideo semburit?November 18, 2019 at 9:03 PM

    nuar kalu jd PM , minyak bole turun rm1.50?

    kalu xbole, duduk diam2 mkn gaji MP..

    nuar lgi byk klentong..mmnjg jr nnti skit tgkuk n sakit tulang blkang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar kata zaim rupanya... memang dsai lemah dan bodoh .. yakni lemah menggunakan kuasanya pada masa jadi TPM dan bidoh masa jadi TPM pasal tak gasak wang negara cukup2....

      Delete
    2. Anwar nie gabra lebih...klu dia tenang dan jaga kemaluan...lama dah dia jadi pm.
      Setakat gasak wang tu...mana2 yg pegang jwtn tinggi tak heran. Istana dia di segambut klu gaji tpm dia dulu jangan haraplah dapat bina istana juta2.
      Masing2 ada proksi dan kroni!

      Delete
    3. Dia isytihar harta dalam rm10juta.
      Logik gaji tpm zaman peeM ke4 yg kedekut dpt kutip sampai rm10juta?
      Org lain pegi kempen prk rantau dlm masjid...dengar azan pegi solat. Dia dalam azan berkumandang tergesa2 cabut lari keluar masjid. Mcm ada simpan saka yg kepanasan.

      Delete
  5. Dah tau rakyat berkuasa pilih pm..bagi rakyat yg pilih laa..bubar parliment...biar rakyat yg tentukan..
    Sembang boleh tahan..

    ReplyDelete
  6. Sedang memcari sebab2 mengapa DAP sangat beria-ia menjadi Brother Anwar Bin Ibrahim PM ke - 8. Tentu ada sebabnya...!!?
    Perlu diingatkan supaya jangan jadi seperti Melayu PAP di Singapura yaa..!! Apa yang mereka dapat...!?

    Berdasarkan pada anggota DAP Melayu yg berpaling tadah dahulu maklumat sahih ialah..

    Amerika Syarikat akan dapat pangkalan tentera di Port Dickson banyak lagi yang akan dirasakan. Haramjadah yg mendapat..!!

    ReplyDelete
  7. Baru jd menteri biasa dah belanja beratus ribu utk diri dan keluarga. Klu tak kena saman haritu sudah tentu guna kuasa utk elak bayar. Klu diangkat jd PM, siap la Rosmah 2.0. Nauzubilah

    ReplyDelete
  8. Bodoh betul lah pembangkang ni! Dulu masa BN berkuasa pun banyak kalah dalam PRK tapi takde pun kecoh2 macam ni. Bubar parlimen tu hak PH. HAK PH. Adalah bodoh untuk PH dengar cakap musuh. Musuh memanglah nak buat kacau bilau dan hanya mangkuk2 serta dungu2 je yang fikir kalah prk wajib bubar parlimen. Kalau benda tu wujud, dah tentulah demokarasi berparlimen Malaysia kucar kacir. Mana taknya kerajaan kena bubar tiap kali kalah PRK. Pastu tubuh kerajaan baru kemudian bila dia pulak kalah prk, kena gak bubar parlimen! Tak ke gila benda tu. Prk tak sama dengan PRU. Kalau menang PRU maka ganjarannya adalah menjadi kerajaan sepenggal. Kalau menang prk, ganjarannya ialah jadi adun atau MP, apa pulak kesnya nak suruh bubar parlimen ni? Ni lah kebodohan orang2 UMNO serta bangangnya pembangang! Kononnya ahli politik tapi sistem demokrasi yang Malaysia guna pun tak faham. Kerjanya asyik nak menyamun je!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  9. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  10. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post