Kehadiran Kurang Kerana Ahli Parlimen Kerajaan Letih???


LETIH?.. Amboi.. dulu masa sebelum jadi Ahli Parlimen semasa sibuk berkempen dalam masa dua minggu tak dengar pula ada calon Ahli Parlimen merungut pasal letih ni..

Masa kempen, habis program pukul 2.00 pagi, tidur sekejap, kemudian sambung pula program semasa subuh dan berterusan hingga ke awal pagi tak letih pun..

Sekarang bila dah menang, tidur pukul 1.00 pagi pun dah berbunyi kata LETIH??

Hmmm...

KUALA LUMPUR: Kekurangan kehadiran Ahli Parlimen kerajaan akibat keletihan hampir menggagalkan kelulusan Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2020 bagi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada Selasa. 
Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul menegaskan, kekangan Ahli Parlimen Pakatan Harapan (PH) yang terikat dengan beberapa program turut menyumbang ketidakhadiran ke Dewan Rakyat. 
“Kalau kamu lihat dalam sesi bajet ini kita balik lewat, selalunya 10.30 malam dan semasa sampai di rumah pukul 12 malam. 
"Kemudian mandi dan tidur pukul 1 pagi kemudian lewat bangun pagi untuk sesi pagi kerana kepenatan. 
“Kita kena bincang dengan Yang DiPertua Dewan Rakyat supaya melihat balik bagaimana Ahli Parlimen boleh mendapat masa berkualiti kerana sekarang agak keletihan dan tidak produktif. 
“Mereka juga dihimpit dengan banyak program dan tempat lain yang perlu diberi fokus juga. Memang kita ada jadual tugas tetapi ada yang ikut dan ada yang tidak,” katanya ketika ditemui di lobi Dewan Rakyat di sini, pada Rabu. 
Pada Selasa, sidang Dewan Rakyat tegang ketika sesi undian belah bahagi dilakukan bagi meluluskan RUU berkenaan berikutan masalah korum. 
Pihak kerajaan bagaimanapun berjaya meluluskan RUU itu selepas menang tipis dengan empat undian, apabila Speaker, Tan Sri Mohamad Arif Md Yusof, mengumumkan seramai 32 orang bersetuju berbanding 28 yang tidak setuju. 
Pembangkang juga gagal meminta undian belah bahagi dibuat kali kedua dengan keputusan kekal berpihak pada kerajaan apabila 45 wakil rakyat bersetuju untuk RUU itu diluluskan, berbanding 28 tidak bersetuju. 
RUU membabitkan kementerian itu digulung oleh Timbalan Menterinya, Hannah Yeoh. 
Laporan penuh sila baca di SINI

Dulu berebut-rebut sangat nak jadi Ahli Parlimen, sekarang bila dah dapat lain pulak ceritanya.. Kalau tak nak letih.. letak jawatan sajalah... ramai lagi yang berminat rasanya..

48 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Letih menipu raykat...

    Alasan yg bangang!!!

    Klu tun m. dptlah kita terima krn dah terlalu tua. Ini yg masih sihat dan cergas berkempen sampai larut malam tak mampu nak hadirkan diri.
    Baik lepaskan jer jwtn tu...ada ramai lagi yg berkelayakan.

    ReplyDelete
  2. letih kepala "bana"

    mntedarah gaji n elaun/milage MP " RIBU2 " korg ckp letih..

    dri letih baik korg "mninggal" trus...

    ReplyDelete
  3. Letih habiskan gaji berpuluh ribu..

    Setelah bertahun2 kempen akhrinya dapat gaji besar dan jadi datok


    Kalau nak naik petrol tak letih pulak

    ReplyDelete
  4. Inilah bahananya asyik bercerita hal 1mdb.
    24/7 mengata 1mdb tapi salahlaku sendiri makin terserlah. Tak sepadan dgn mengagungkan diri sendiri lebih baik dan cekap dpd kerajaan lalu.
    Harta dgn aset negara dijual secara lambak. Siapa pembeli pon kita tak tahu siapa orgnya. Khasnya pembeli individu.
    Adakah anak..proksi atau kroni individu berpengaruh dlm negara?Jika berlaku mmg sial bangsatlah hidup mereka.
    Ramai2 kita mengutuk dan melaknat perbuatan sial mrk!!!!

    ReplyDelete
  5. Kita kena faham jugak... Jadi MP sekarang tak macam dulu-dulu.. Sekarang tak ada apa yang boleh motivate kan mereka untuk perform.

    Tu yang letih...

    Siapa tak keciwa... Sampai sekarang Pembangkang tak nak istihar harta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai minum air kencing lebih ni....
      xde motivate ke atau asyik semburate...hahaha

      Delete
  6. Memang bangsat dan bab...mp pehak gomen. Rakyat kat bawah bersenglang mata mencari rezrli buat 2 ke 3 job utk kesinambungan hidup. Boleh dia mwbuta kat parlimen. Nampak sgt mp2 gomen tak de kualiti...jenis ponteng dalam kelas masa sekolah dan tidur kalau pergi kelas kat mana2.

    ReplyDelete
  7. Tu la akibat mp2 tak de kualiti sijil palsu dan beli. Kalu yg kominih beli dari oversea degree tak di iktiraf. Sedara mara kominih pon dia tipu kata belahar oversea tapi uni hampeh fake degree. Tu yg jadi menteri kewayangan paling bodos di dunia. Yg dia tau jual aset melayu negara. Tu sbb takde jatidiri kat parlimen. Patutnya hadap la semua tu dah raykat pilih. Bukan nya kasi alasan budak tadika tak pakai otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakatan BINTANG LIMANovember 28, 2019 at 3:36 PM

      buat SIDANG parlimen d rumah masing2 smbil cecah biskut dgn kopi xl ke??


      skdar brtnye tuan speker��

      Yg bnar
      Mpp jlotong..

      Delete
  8. Felda tamatkan biasiswa pelajar luar negara....

    ReplyDelete
  9. Celah mana duit kereta terbang diperolehi..!?

    Hasil daripada tindakan berani Pengerusi PAC YB Datuk Dr Noraini binti Ahmad, Ahli Parlimen Parit Sulong - UMNO - telah mendedahkan apa yang sedang berlaku dengan aliran duit rakyat masuk ke dalam projek kereta terbang ini.)

    DUIT TERBANG UNTUK KERETA TERBANG
    KERETA TERBANG TAK TERBANG TINGGI
    DUIT TERBANG KENCING YG MENDATANG
    MAHACAI HAAH SILA TEPUK KUAT LAGI

    Tuan-tuan, Menteri kata tidak ada duit rakyat dibelanjakan untuk projek kereta terbang.

    Duit tuan-tuan lah RM20 juta yang sekarang sudah dilabur dalam syarikat kereta terbang itu. Ini PAC yang kata (bukan saya cakap tau, jangan marah saya).

    Bayangkan RM20 juta.
    Boleh settle housing loan tuan-tuan katakanlah RM500,000.
    Boleh settle car loan tuan-tuan katakanlah RM50,000.
    Boleh settle credit card tuan-tuan katakanlah RM5,000.
    Boleh bayar duit university untuk kesemua anak-anak tuan-tuan (local u atau university overseas).
    Tak sampai RM1 Juta pun.

    Lepas itu ada duit lebih lagi RM19 Juta.

    ini bukan penghabisan ceritanya.
    This is not the end of the story.

    Al kisah yang paling penting ialah - ke mana pergi duit RM20 juta?

    Kereta terbang masih belum siap.
    Menteri kata akan siap, spare part akan sampai, teknoloji akan tiba dsbnya.
    Tapi kereta terbang masih tak siap.

    Celah mana duit itu digunakan...!?

    FormulaHilangStress = BMF + PopCorn Tambah + Tepukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. BMF = Backup MCA First...



      KehKehkeh

      Delete
  10. Nampak mcm hero tapi bangang

    Marahnya Hannah dan Pakatan Harapan terhadap Ahli Parlimen pembangkang yang tidak mengundi ini sampaikan nama mereka dihebahkan di media sosial oleh cybertroopers pro-Pakatan Harapan.

    KESIAN MAHACAI UTURN ATOK HAPRAK
    DAH KANTOI DIFITNAHNYA PEMBANGKANG
    GAJAH DEPAN MATO BUAT TAK NAMPAK
    MAHACAI SILA TEPUK KUAT2 BODO BANGANG

    Apa yang penting sekarang mungkin Hannah boleh bertanya sendiri kepada satu persatu Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang tidak hadir semasa undi tersebut dibuat.

    Bak kata Ahli Parlimen BN-Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar, kenyataan Hannah umpama meludah ke langit terkena ke muka sendiri.

    “PH ada 139 Ahli Parlimen di Dewan Rakyat. Hanya 32 Ahli Parlimen PH yang hadir menyokong bajet Kementerian Wanita dibawah Timbalan Perdana Menteri.

    “Baki Ahli Parlimen PH yang lain setuju atau tidak? Kalau setuju kenapa tak hadir mengundi? Ini yang orang kata meludah ke langit terpalit ke muka sendiri,” kata Noh.

    Mungkin sebelum Hannah marah-marah kepada 28 wakil rakyat pembangkang itu, boleh kiranya Hannah terangkan kepada rakyat yang mahu mengetahui mana perginya 107 Ahli Parlimen Pakatan Harapan tersebut?

    Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang tidak hadir ialah 37 orang daripadanya Ahli Parlimen PKR, 30 Ahli Parlimen DAP, 24 Ahli Parlimen Bersatu, Sembilan Ahli Parlimen Amanah dan tujuh Ahli Parlimen Warisan. Di mana mereka ketika Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2020 KPWKM dibentangkan?

    Nampak mcm hero kannnn... kena kencing lagi hancing wahai mahacai bangang ya amatt.. kikikii..

    FormulaHilangStress = BMF + Pop Corn Tambah + Tepukkkk..!

    ReplyDelete
  11. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  12. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete
  13. ดูหนังไม่มีสะดุด นึกถึง 037moviefreeดูหนังออนไลน์ฟรี พากไทย ฟรี ซีรี่เกาหลี หนังไทย หนังฝรั่ง เราอัพเดตหนังใหม่ทุกวัน เอาใจคอหนังทุกประเภท ไม่ว่าจะหนังใหม่หรือหนังเก่า

    ReplyDelete
  14. Digital Latest News is an Internet of Things guide for Latest technology News, Trends, and Updates for busy professionals in digital marketing, social media, web analytics, content marketing, digital strategy. We empower posts and discoursed on social networks, marketing, online advertising, technology, gadgets, and app reviews. Throughout the day our team works on updating you with the latest news and top trends in the Technology Industry.

    ReplyDelete
  15. Thanks for sharing this best stuff with us! Keep sharing! I am new in the blog writing.All types blogs and posts are not helpful for the readers.Here the author is giving good thoughts and suggestions to each and every readers through this article.Quality of the content is the main element of the blog assignment helper uk and this is the way of writing and presenting.

    ReplyDelete
  16. I believe this will help your website become more organized because you have decided to set a part on this site for the inquiries regarding tax and as well as the helpful discussions. To be honest, this is one of the few sites that are doing this kind of strategy. Also, I think that this will not only benefit your clients or the potential ones but you most especially because you will be help with assignment crux able to see the questions easier.

    ReplyDelete
  17. I am extremely impressed with your writing skills as well men fjackets real lambskin leather biker jacket as with the layout on your blog.

    ReplyDelete
  18. Rather than excavating an entire site and replacing the wet soil with one that has an optimum level of moisture, soil modification is a reliable, time-saving and cost-effective solution for improving the workability of the soil. In fact, by modifying the soil directly on the worksite, you save precious time on having to haul it away andSOIL MODIFICATION in houston, texas replacing it with imported quality fill material. Recycling on-site material will, therefore, save you time, money, and it will also reduce the environmental impact.

    ReplyDelete
  19. Looking for a reliable and trustworthy Dubai rust proofing company? Look no further than mtautozone! Our team of experts has years of experience in the field, and we are dedicated toRust and corrosion proofing Dubai providing you with the best possible service. From corrosion protection to full vehicle restoration, we will do everything in our power to make sure your car is safe and sound. Contact us today to get started!

    ReplyDelete
  20. The manual washing of the exterior bodywork, the rims and wheels, the exterior windows, the polishing of the exteriorCar Wash Prices Ottawa plastics, and the hand waxing of the bodywork.

    ReplyDelete
  21. They are also pressed for time because they have a lot of programmes and other sites to attend to. We do have a task schedule, however some people stick to it while others don't.

    ReplyDelete
  22. DAVID ODRAH - 1. HGW: (Not sure much about him.) Good for you Sir; good for your work! 2. "Vidiadhar Sitaraman" .... Gosh wonder why didn't we read in newspapers under these articles??? A great name.. that of our great freedomfighter Sir. .. How can we forget such glorious historical names ?!! 3. HGW: Will agree with the later; "Gosh wonder why didn't we read in newspapers under these articles??? A great name.. that of our great freedom fighter Sir." I don't have time to keep up all this details.

    ReplyDelete
  23. Looking for an easy way to learn and improve your NFT knowledge? Look no further than nftlearn.org! Our website is packed with resources that will help you learn about NFTs in a simpleNft learning free classes and concise manner. From tutorials to articles, you'll be able to learn everything you need to know in order to understand this cutting-edge technology. So, if you're ready to take your understanding of NFTs to the next level, be sure to visit nftlearn.org today!

    ReplyDelete
  24. During the campaign, the programme was done at 2:00 am, I went to sleep for a little, resumed it at daybreak, and kept going till early the next morning without even feeling fatigued.

    ReplyDelete
  25. Howdy would you mind letting me know which web host you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most.
    Can you recommend a good internet hosting provider at a reasonable price?
    Many thanks, I appreciate it!
    laordendelacerveza norwoodscale decharla binaryoptionrobotinfo itinerantangler praca.poland zendalibros tipsofwork bandori.party

    ReplyDelete
  26. Selamat hari saya sangat gembira saya menemui halaman blog anda.
    info berguna.
    dan saya hairan kenapa takdir ini tidak berlaku lebih awal!
    blog yang menarik (saya juga suka tema/reka bentuk), saya tidak mempunyai masa untuk membaca semuanya pada masa ini tetapi saya telah menanda buku dan juga menambah dalam suapan RSS anda, jadi apabila saya mempunyai masa saya akan kembali untuk membaca lebih banyak lagi.
    Tolong teruskan kerja yang hebat.
    myminifactory hackathon metroflog penname manystories speedrun

    ReplyDelete
  27. helo! Ini agak di luar topik tetapi saya memerlukan nasihat daripada blog yang mantap.
    Adakah sangat sukar untuk menyediakan blog anda sendiri? Saya tidak terlalu teknikal tetapi saya boleh memikirkan perkara dengan cepat.
    Saya sedang berfikir untuk mencipta sendiri tetapi saya tidak pasti di mana untuk bermula.
    Adakah anda mempunyai sebarang petua atau cadangan?
    Hargailah~~~
    babelcube pling opendesktop opencode yoomark bioimagingcore

    ReplyDelete
  28. What may have seemed like an impossible feat before, may now feel like a challenge. It's important to remember to take care of ourselves, even when we're busy with important tasks. Speaking of which, there are excellent Web Development services dubaithat can help you create a strong online presence and reach your goals.

    ReplyDelete
  29. Our perception of tiredness changes based on our circumstances and responsibilities. Prioritizing rest and self-care is important for maintaining physical and mental health, especially in high-pressure positions such as being a Member of Parliament. On another note, hydrocarbon pumps Aberdeenplay an important role in the oil and gas industry.

    ReplyDelete
  30. It seems that the author is expressing some frustration and disbelief at this notion, particularly given their own experiences of campaigning without complaint. On a different note, for those in Dubai looking for a physical outlet, there are Boxing classes in Dubai available that can help boost energy levels and combat fatigue.

    ReplyDelete
  31. The decline in attendance could be attributed to various factors, and perhaps it's time to address them just as a demolition expert in Edmontonassesses structures before bringing about change. Understanding and addressing the root causes can lead to a revitalized engagement, ensuring the health.

    ReplyDelete
  32. A decline in attendance due to tiredness among government parliamentarians raises questions about engagement. 💼🗳️ Amidst demanding schedules, remember the rejuvenating experience at theBest Barber Shop in Canadawhere grooming offers relaxation and self-care for individuals in high-pressure roles. 💈💆‍♂️

    ReplyDelete
  33. It's essential for government parliamentarians to maintain their commitment to public service despite challenges. Just as regular tank cleaning houstonensures optimal performance, active participation in legislative duties is vital for a healthy democracy.

    ReplyDelete
  34. "Government fatigue affecting parliamentary attendance? While representatives recharge, ensure your energy stays high with convenient coffee delivery dubai. Sip and stay informed – because even tired leaders deserve a break! #GovernmentFatigue #DubaiCoffeeDelivery #StayEnergized"

    ReplyDelete
  35. Reflecting on my journey before joining Parliament – a path filled with diverse experiences and challenges. Each step paved the way for growth and learning. Just like the thorough cleaning provided bytank cleaning houston removing impurities, my journey shaped me into the representative I am today. Grateful for the transformative journey!

    ReplyDelete
  36. The struggle of parliamentary fatigue is real! Anak Sungai Derhaka raises a valid point, questioning the shift from eager campaigning to tired excuses. Insightful perspective on the challenges faced.
    Domestic Violence Lawyer New Jersey

    ReplyDelete
  37. Menang atau kalah, tanggungjawab tetap ada. Ahli Parlimen perlu mencari keseimbangan antara tugas dan keletihan untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.
    ¿Existe el Divorcio sin Culpa en Nueva York?

    ReplyDelete
  38. Reports of less attendance among government parliamentarians due to fatigue highlight the challenges of public service. As they navigate demanding responsibilities, elevate their energy with the best wholesale coffee dubai. Just as coffee fuels productivity, a well-brewed blend adds vitality to long sessions and busy days. Here's to the dedication of government officials and the aromatic pleasures of quality coffee, creating a perfect blend of endurance and sensory delight for a more energized and effective governance.

    ReplyDelete
  39. Pentingnya memahami tantangan yang dihadapi oleh Ahli Parlimen dalam menjalankan tugas mereka. Semoga upaya untuk memperbaiki jadwal tugas dapat meningkatkan produktivitas dan efisiensi di Dewan Rakyat.
    Divorcio en Nueva York Estado Costo

    ReplyDelete
  40. The dwindling attendance due to government fatigue among Members of Parliament sparks concern. As we navigate through such challenges, let our catering midland tx rejuvenate your events with a burst of energy and flavor. Elevate your gatherings with a seamless blend of efficiency and culinary excellence, ensuring every occasion is revitalized and memorable.

    ReplyDelete
  41. It's concerning that the approval of crucial bills is jeopardized by the fatigue-induced absence of government MPs. Efficient governance requires consistent dedication to legislative responsibilities. On a lighter note, indulging in charbonnel et walker pistachio truffles might offer a sweet remedy for both mental and physical fatigue.

    ReplyDelete
  42. Campaigning for Parliament is undoubtedly demanding, but the dedication of candidates is crucial. A quick recharge with اشتري شوكولاتة جدة might be just what they need!

    ReplyDelete
  43. Pushing through with dedication and stamina during intense campaigns showcases remarkable resilience. For rejuvenating spaces that support your energy and focus, explore villa renovation options in Dubai with villa renovation Dubai.





    ReplyDelete
  44. The issue of absenteeism among Members of Parliament is deeply concerning. It's crucial for our elected representatives to fulfill their duties and responsibilities to the people who entrusted them with their votes. bankrupcy near me, thanks for sharing this informative blog!

    ReplyDelete
  45. The notion of less attendance due to tired government parliamentarians raises questions about dedication and stamina in public service. Amidst this, considering the workplace environment becomes crucial. Expert Interior Fit Out In Dubai prioritize creating conducive and energizing workspaces, reflecting how a well-designed environment can contribute to increased productivity and overall well-being, potentially addressing issues of fatigue among parliamentary members.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post