Kehadiran Kurang Kerana Ahli Parlimen Kerajaan Letih???


LETIH?.. Amboi.. dulu masa sebelum jadi Ahli Parlimen semasa sibuk berkempen dalam masa dua minggu tak dengar pula ada calon Ahli Parlimen merungut pasal letih ni..

Masa kempen, habis program pukul 2.00 pagi, tidur sekejap, kemudian sambung pula program semasa subuh dan berterusan hingga ke awal pagi tak letih pun..

Sekarang bila dah menang, tidur pukul 1.00 pagi pun dah berbunyi kata LETIH??

Hmmm...

KUALA LUMPUR: Kekurangan kehadiran Ahli Parlimen kerajaan akibat keletihan hampir menggagalkan kelulusan Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2020 bagi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada Selasa. 
Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul menegaskan, kekangan Ahli Parlimen Pakatan Harapan (PH) yang terikat dengan beberapa program turut menyumbang ketidakhadiran ke Dewan Rakyat. 
“Kalau kamu lihat dalam sesi bajet ini kita balik lewat, selalunya 10.30 malam dan semasa sampai di rumah pukul 12 malam. 
"Kemudian mandi dan tidur pukul 1 pagi kemudian lewat bangun pagi untuk sesi pagi kerana kepenatan. 
“Kita kena bincang dengan Yang DiPertua Dewan Rakyat supaya melihat balik bagaimana Ahli Parlimen boleh mendapat masa berkualiti kerana sekarang agak keletihan dan tidak produktif. 
“Mereka juga dihimpit dengan banyak program dan tempat lain yang perlu diberi fokus juga. Memang kita ada jadual tugas tetapi ada yang ikut dan ada yang tidak,” katanya ketika ditemui di lobi Dewan Rakyat di sini, pada Rabu. 
Pada Selasa, sidang Dewan Rakyat tegang ketika sesi undian belah bahagi dilakukan bagi meluluskan RUU berkenaan berikutan masalah korum. 
Pihak kerajaan bagaimanapun berjaya meluluskan RUU itu selepas menang tipis dengan empat undian, apabila Speaker, Tan Sri Mohamad Arif Md Yusof, mengumumkan seramai 32 orang bersetuju berbanding 28 yang tidak setuju. 
Pembangkang juga gagal meminta undian belah bahagi dibuat kali kedua dengan keputusan kekal berpihak pada kerajaan apabila 45 wakil rakyat bersetuju untuk RUU itu diluluskan, berbanding 28 tidak bersetuju. 
RUU membabitkan kementerian itu digulung oleh Timbalan Menterinya, Hannah Yeoh. 
Laporan penuh sila baca di SINI

Dulu berebut-rebut sangat nak jadi Ahli Parlimen, sekarang bila dah dapat lain pulak ceritanya.. Kalau tak nak letih.. letak jawatan sajalah... ramai lagi yang berminat rasanya..

17 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Letih menipu raykat...

    Alasan yg bangang!!!

    Klu tun m. dptlah kita terima krn dah terlalu tua. Ini yg masih sihat dan cergas berkempen sampai larut malam tak mampu nak hadirkan diri.
    Baik lepaskan jer jwtn tu...ada ramai lagi yg berkelayakan.

    ReplyDelete
  2. letih kepala "bana"

    mntedarah gaji n elaun/milage MP " RIBU2 " korg ckp letih..

    dri letih baik korg "mninggal" trus...

    ReplyDelete
  3. Letih habiskan gaji berpuluh ribu..

    Setelah bertahun2 kempen akhrinya dapat gaji besar dan jadi datok


    Kalau nak naik petrol tak letih pulak

    ReplyDelete
  4. Inilah bahananya asyik bercerita hal 1mdb.
    24/7 mengata 1mdb tapi salahlaku sendiri makin terserlah. Tak sepadan dgn mengagungkan diri sendiri lebih baik dan cekap dpd kerajaan lalu.
    Harta dgn aset negara dijual secara lambak. Siapa pembeli pon kita tak tahu siapa orgnya. Khasnya pembeli individu.
    Adakah anak..proksi atau kroni individu berpengaruh dlm negara?Jika berlaku mmg sial bangsatlah hidup mereka.
    Ramai2 kita mengutuk dan melaknat perbuatan sial mrk!!!!

    ReplyDelete
  5. Kita kena faham jugak... Jadi MP sekarang tak macam dulu-dulu.. Sekarang tak ada apa yang boleh motivate kan mereka untuk perform.

    Tu yang letih...

    Siapa tak keciwa... Sampai sekarang Pembangkang tak nak istihar harta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai minum air kencing lebih ni....
      xde motivate ke atau asyik semburate...hahaha

      Delete
  6. Memang bangsat dan bab...mp pehak gomen. Rakyat kat bawah bersenglang mata mencari rezrli buat 2 ke 3 job utk kesinambungan hidup. Boleh dia mwbuta kat parlimen. Nampak sgt mp2 gomen tak de kualiti...jenis ponteng dalam kelas masa sekolah dan tidur kalau pergi kelas kat mana2.

    ReplyDelete
  7. Tu la akibat mp2 tak de kualiti sijil palsu dan beli. Kalu yg kominih beli dari oversea degree tak di iktiraf. Sedara mara kominih pon dia tipu kata belahar oversea tapi uni hampeh fake degree. Tu yg jadi menteri kewayangan paling bodos di dunia. Yg dia tau jual aset melayu negara. Tu sbb takde jatidiri kat parlimen. Patutnya hadap la semua tu dah raykat pilih. Bukan nya kasi alasan budak tadika tak pakai otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakatan BINTANG LIMANovember 28, 2019 at 3:36 PM

      buat SIDANG parlimen d rumah masing2 smbil cecah biskut dgn kopi xl ke??


      skdar brtnye tuan speker��

      Yg bnar
      Mpp jlotong..

      Delete
  8. Felda tamatkan biasiswa pelajar luar negara....

    ReplyDelete
  9. Celah mana duit kereta terbang diperolehi..!?

    Hasil daripada tindakan berani Pengerusi PAC YB Datuk Dr Noraini binti Ahmad, Ahli Parlimen Parit Sulong - UMNO - telah mendedahkan apa yang sedang berlaku dengan aliran duit rakyat masuk ke dalam projek kereta terbang ini.)

    DUIT TERBANG UNTUK KERETA TERBANG
    KERETA TERBANG TAK TERBANG TINGGI
    DUIT TERBANG KENCING YG MENDATANG
    MAHACAI HAAH SILA TEPUK KUAT LAGI

    Tuan-tuan, Menteri kata tidak ada duit rakyat dibelanjakan untuk projek kereta terbang.

    Duit tuan-tuan lah RM20 juta yang sekarang sudah dilabur dalam syarikat kereta terbang itu. Ini PAC yang kata (bukan saya cakap tau, jangan marah saya).

    Bayangkan RM20 juta.
    Boleh settle housing loan tuan-tuan katakanlah RM500,000.
    Boleh settle car loan tuan-tuan katakanlah RM50,000.
    Boleh settle credit card tuan-tuan katakanlah RM5,000.
    Boleh bayar duit university untuk kesemua anak-anak tuan-tuan (local u atau university overseas).
    Tak sampai RM1 Juta pun.

    Lepas itu ada duit lebih lagi RM19 Juta.

    ini bukan penghabisan ceritanya.
    This is not the end of the story.

    Al kisah yang paling penting ialah - ke mana pergi duit RM20 juta?

    Kereta terbang masih belum siap.
    Menteri kata akan siap, spare part akan sampai, teknoloji akan tiba dsbnya.
    Tapi kereta terbang masih tak siap.

    Celah mana duit itu digunakan...!?

    FormulaHilangStress = BMF + PopCorn Tambah + Tepukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. BMF = Backup MCA First...



      KehKehkeh

      Delete
  10. Nampak mcm hero tapi bangang

    Marahnya Hannah dan Pakatan Harapan terhadap Ahli Parlimen pembangkang yang tidak mengundi ini sampaikan nama mereka dihebahkan di media sosial oleh cybertroopers pro-Pakatan Harapan.

    KESIAN MAHACAI UTURN ATOK HAPRAK
    DAH KANTOI DIFITNAHNYA PEMBANGKANG
    GAJAH DEPAN MATO BUAT TAK NAMPAK
    MAHACAI SILA TEPUK KUAT2 BODO BANGANG

    Apa yang penting sekarang mungkin Hannah boleh bertanya sendiri kepada satu persatu Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang tidak hadir semasa undi tersebut dibuat.

    Bak kata Ahli Parlimen BN-Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar, kenyataan Hannah umpama meludah ke langit terkena ke muka sendiri.

    “PH ada 139 Ahli Parlimen di Dewan Rakyat. Hanya 32 Ahli Parlimen PH yang hadir menyokong bajet Kementerian Wanita dibawah Timbalan Perdana Menteri.

    “Baki Ahli Parlimen PH yang lain setuju atau tidak? Kalau setuju kenapa tak hadir mengundi? Ini yang orang kata meludah ke langit terpalit ke muka sendiri,” kata Noh.

    Mungkin sebelum Hannah marah-marah kepada 28 wakil rakyat pembangkang itu, boleh kiranya Hannah terangkan kepada rakyat yang mahu mengetahui mana perginya 107 Ahli Parlimen Pakatan Harapan tersebut?

    Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang tidak hadir ialah 37 orang daripadanya Ahli Parlimen PKR, 30 Ahli Parlimen DAP, 24 Ahli Parlimen Bersatu, Sembilan Ahli Parlimen Amanah dan tujuh Ahli Parlimen Warisan. Di mana mereka ketika Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2020 KPWKM dibentangkan?

    Nampak mcm hero kannnn... kena kencing lagi hancing wahai mahacai bangang ya amatt.. kikikii..

    FormulaHilangStress = BMF + Pop Corn Tambah + Tepukkkk..!

    ReplyDelete
  11. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi. Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di no Wa 085-254-384-488 rasa senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya menulis pesan ini biar
    Semua orang tau,ini sebuah kisa nyata dari saya dan tidak ada rekayasa sedikit pun yang saya tulis ini,sekali lagi terimah kasih banyak ya Aki dan insya allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu Sartika dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB NYATA

    ReplyDelete
  12. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  13. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete
  14. ดูหนังไม่มีสะดุด นึกถึง 037moviefreeดูหนังออนไลน์ฟรี พากไทย ฟรี ซีรี่เกาหลี หนังไทย หนังฝรั่ง เราอัพเดตหนังใหม่ทุกวัน เอาใจคอหนังทุกประเภท ไม่ว่าจะหนังใหม่หรือหนังเก่า

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post