Nak Ke Mahkamah Sakit Mata.. Ke Tanjung Piai Boleh Pulak..


Hakim Mahkamah Tinggi Collin Lawrence Sequerah mengingatkan yang beliau tidak akan toleransi dengan mana-mana pihak yang cuba untuk memperdayakan mahkamah.

Ingatan itu adalah berkaitan kehadiran bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, pada hari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai, dua hari lalu, walaupun mendapat cuti sakit sebelumnya.

Sequerah bagaimanapun memutuskan bahawa mahkamah tiada alasan untuk mengambil tindakan terhadap Najib selepas mendengar hujahan kedua-dua pihak.

“Jika ada keperluan, saya tidak akan teragak-agak untuk memulakan prosiding menghina mahkamah.

“Selepas mendengar hujah kedua-dua pihak, mahkamah menilai tiada keperluan untuk mahkamah mengenakan sekatan,” katanya.

Hakim itu berkata demikian selepas mendengar hujahan berhubung isu kehadiran Najib di Tanjung Piai, pada prosiding perbicaraan kes rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan dana 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) dihadapi Najib.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Kanan, Datuk Seri Gopal Sri Ram, yang membangkitkan perkara itu, memohon kepada mahkamah untuk mengenakan sekatan ke atas Najib.

“Arahan Peguam Negara, Tan Sri Tommy Thomas, memohon supaya Najib dikenakan sekatan agar tidak keluar dari Kuala Lumpur dan melaporkan diri ke balai polis terdekat dengan rumahnya setiap jam 9 pagi Sabtu.

“Masalah alahan Najib hilang secara ajaib selepas Khamis sehingga membolehkan tertuduh berkunjung ke Johor,” katanya.

Peguam Tan Sri Muhammad Shafee bagaimanapun berhujah, Tommy tidak membuat semakan teliti dan hanya mengeluarkan arahan kepada pihak pendakwaan.

“Surat sakit hanya untuk sehari saja dan tertuduh pergi ke Johor selepas masalah mata berairnya sembuh. Tetapi kesan bengkak masih ada,” katanya.

Khamis lalu Najib mengemukakan sijil cuti sakit (MC) kepada mahkamah melalui peguamnya kerana mengalami jangkitan mata lapor Berita Harian

Sementara itu Harian Metro melaporkan..

Terdahulu, Sri Ram memberitahu mahkamah bahawa beliau mendapat arahan daripada Peguam Negara, Tan Sri Tommy Thomas supaya mengemukakan permohonan sekatan terhadap Najib. 
“Kami memohon supaya Najib dikenakan sekatan tidak keluar dari Kuala Lumpur dan perlu melaporkan diri ke balai polis terdekat setiap Sabtu pada 9 pagi. 
“Peguam Negara membuat permohonan ini selepas merasakan ia sesuatu yang ajaib untuk masalah mata tertuduh hilang dalam masa satu hari dan beliau terus boleh pergi ke Johor,” katanya. 
Beliau berkata, banyak aduan diterima termasuk laporan polis daripada seorang individu berhubung isu berkenaan. 
Sementara itu, peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Najib berkata, sijil cuti sakit yang diperoleh hanya untuk sehari iaitu pada Khamis lalu. 
Menurutnya, Najib pergi ke Johor selepas masalah mata berairnya sembuh tetapi mata beliau masih lagi bengkak. 
Pada Khamis lalu, Najib mengemukakan sijil cuti sakit berikutan mengalami masalah mata.

Laporan penuh sila baca di SINI

Memang ajaib sakit mata dia.. sehari saja dah sembuh..

9 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. surat MC da d kluarkan DOKTOR..

    Xkan x percaya lgi?

    nk PERCAYA sape lgi kt mlysia niii??

    polisi ke? AG ke? LKS ke? LGE ke?

    ReplyDelete
  2. Karma fitnah MO1 = Cassy Tang ...sakit ati la tewwuu

    “Cuti sakit saya untuk satu hari sahaja iaitu untuk 31 Oktober 2019 (Khamis). Saya ke Tanjung Piai pada hari Jumaat (1 November). Bukan MC dua hari seperti yang dilaporkan kepada polis oleh penyokong PH untuk suruh polis siasat kenapa saya tidak berehat di rumah pada hari Jumaat.
    Perkongsian Najib itu kini meraih 12,000 tanda suka dan ramai netizen mengecam tindakan yang dilakukan oleh penyokong PH di samping mendoakan mata Najib yang bengkak segera sembuh.

    ReplyDelete
  3. nampak sgt ph takut najib pergi berkempen...hingga AG diarahkn buat sekatan keatas najib drp keluar dri kl,dgn salahguna kuasa mahkamah....nasib baik hakim masih tegas dhn undang2...

    ReplyDelete
  4. Nampak sgt najib pembohong dan munafik tegar. Dia akan buat apa sj utk elak drp masuk penjara sg buloh walau pun dah sah dia rembat duit rakyat malaysia. Melayu mudah diperbodohkan. Tengok rakan subahat dia cina gemok jho lo. Rembat berapa bilion duit rakyat malaysia kemudian nego dgn doj usa utk bayar balik cuma sebahagian sj. Baki dia simpan utk enjoy. Melayu miskin curi setin susu pekat manis utk beri anak makan kena masuk penjara bertahun. Apa najib buat utk tolong? Tolonglah jgn dok sokong melayu2 korup yg sudah kaya raya. Lebih baik bantu rakyat miskin tak kira bangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. mlayu bodo tp bkan baruaNovember 4, 2019 at 4:48 PM

      biar jdi mlayu bodoh, jgn jdi "MLAYU BARUA" n kuat jilat mcm BUANG dlm sarjen hassan...

      mlayu barua ni "spenggal je"

      mirzan yg kaye raye,xd pon nk tolong org..g pam PEtTRONn pon kne bayor duit..ad bri myak FREE ke??

      Delete
  5. Betul gak tu..meaning lbih baik lge jaga duit rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGE ni bebal..jage n kire duit pn xpndai..

      mmnjang cerita hutang,rugi n jual aset

      Delete
  6. Nama..Brian Günter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
    Profesion ...... ahli perniagaan
    Jumlah pinjaman .... € 250,000
    Faedah pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
    Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post