Najib Arah Tangkap Dan Hapuskan Altantuya?


BEKAS anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Azilah Hadri membuat dakwaan mengejutkan melalui akuan bersumpah (SD) mendakwa menerima arahan daripada Datuk Seri Najib Razak untuk membunuh Altantuya Shaariibuu.

Azilah membuat dakwaan itu ketika sedang menanti hukuman gantung sampai mati selepas didapati bersalah membunuh Altantuya.

Memetik laporan eksklusif portal berita Malaysiakini, beliau yang kini berada di Penjara Kajang mendakwa arahan untuk membunuh Altantuya datang daripada Najib yang ketika kejadian adalah Timbalan Perdana Menteri dan rakan rapatnya, Abdul Razak Baginda.

Dalam pengakuan itu, Azilah mendakwa beliau bersama bekas anggota polis, Sirul Azhar Umar hanya mengikuti arahan ‘shoot to kill’ (tembak mati) sebagai anggota pasukan UTK.

Beliau mendakwa terdapat keterangan tidak dikemukakan ketika prosiding di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sebelum ini.

Perincian itu dimasukkan dalam permohonan yang difailkan Azilah kepada Mahkamah Persekutuan bagi menyemak semula keputusan bersalah dan hukuman mati terhadapnya, hari ini.

Malah, beliau juga memohon perbicaraan semula bagi mengemukakan bukti penuh berkaitan operasi sulit itu di mahkamah terbuka supaya ‘keadilan dapat ditegakkan’.

Azilah juga mendakwa Najib mengarahkannya ‘tangkap dan hapuskan’ Altantuya, yang menurutnya, diberitahu sebagai perisik asing dan berbahaya kepada keselamatan negara.

“Saya bertanya kepada TPM apa yang dimaksudkan dengan tangkap dan hapuskan perisik asing dan TPM menjawab, ‘Shoot to kill,’ sambil menunjukkan isyarat memotong leher.

“Apabila ditanya berkenaan maksud musnahkan mayat perisik asing itu, Najib menjawab, ‘Lupuskan mayat perisik asing hilangkan kesan’,” katanya memetik akuan SD itu.

Beliau juga mendakwa Najib memintanya berhati-hati dengan wanita perisik asing itu kerana pandai berkata-kata dan penuh tipu helah yang mana salah satunya adalah dia sedang mengandung.

Dalam afidavitnya, Azilah berkata, pada awal 2018, beliau sudah merancang untuk membuat SD itu, tetapi menangguhkannya kerana bimbang disalah guna menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

“Saya menegaskan tujuan saya mengemukakan keterangan dan fakta material di atas adalah bukan hanya kerana saya dianiaya oleh pihak berkepentingan tetapi bertujuan untuk saya menzahirkan perkara sebenar yang terjadi di dalam kes pembunuhan Altantuya.

“Saya juga berharap sahabat saya di UTK secara khususnya dan PDRM (Polis Diraja Malaysia) secara amnya berhati-hati dalam menjalankan arahan yang diberikan supaya kes penganiayaan seperti yang dihadapi saya ini tidak berulang lagi,” katanya.

Azilah berkata, beliau ada berjumpa Najib di Pekan, Pahang pada 17 Oktober 2006 dan mendakwa Najib mengarahkannya membunuh perisik asing.

Malah, beliau mendakwa perkara itu diulangi Razak Baginda di pejabatnya pada keesokannya.

Berdasarkan SD itu, Azilah mendakwa Razak Baginda juga bertanya sama ada dia ingat wanita yang ditemui beliau dan TPM di sebuah lobi kondominium di London.

“Saya beritahu bahawa saya tak berapa ingat tentang perempuan itu tetapi tugas eskot (mengiring) TPM dan Razak Baginda dari hotel penginapan ke kondominium itu saya ingat. Razak Baginda beritahu perempuan itulah perisik asing yang dimaksudkan,” katanya.

Dakwanya, selepas beliau lihat wanita itu di luar kediaman Razak Baginda di Bukit Damansara kemudiannya, beliau ingat pernah bertemunya bersama Razak dan Najib di kondominium terbabit.

Katanya, beliau diarahkan, dimaklumkan dan percaya arahan untuk operasi sulit itu datang terus daripada TPM dan melalui pegawai beliau ketika itu.

Dalam afidavitnya, beliau menyebut tiada motif atau sebab untuk membunuh Altantuya tetapi Najib dan pegawai polis terbabit, memberitahu operasi itu berkaitan keselamatan negara.

“Selepas operasi sulit itu dilaksanakan, saya diarahkan untuk memberikan kerjasama di dalam siasatan polis dan saya juga diberikan jaminan oleh pegawai polis terbabit bahawa sebarang perkara berbangkit akan dibantu oleh TPM selagi saya tidak babitkan nama baik TPM.

“Pada setiap masa material, saya percaya bahawa saya bertanggungjawab menyimpan segala rahsia operasi sulit itu dan yakin bahawa saya akan dibantu oleh TPM sama ada dengan cara bahawa saya tidak akan dituduh di mahkamah dan/atau bahawa sebarang isu berbangkit di dalam operasi sulit ini akan diselesaikan,” katanya.

Semasa siasatan polis, Azilah berkata, pasukan siasatan menyedari ‘pembabitan’ TPM, tetapi menafikan maklumat itu datang daripadanya. Katanya, beliau mengesyaki maklumat berkenaan diperoleh daripada Sirul.

Antara lain, Azilah dalam afidavitnya mendakwa beliau menerima arahan lisan, tidak secara bertulis daripada TPM dan pegawai polis terbabit.

Dia setuju menjalankan operasi itu atas kepercayaan penuh membabitkan keselamatan negara.

Katanya, selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi beliau menelefon pegawai polis terbabit tetapi diminta bersabar.

“Saya beritahu pegawai polis terbabit, ‘Kalau macam ini baik saya bongkar dan beritahu semua’.

“Saya melambatkan pemfailan pengampunan kepada Sultan Selangor agar proses pelaksanaan hukuman gantung dapat ditangguhkan,” katanya.

Bekas polis itu juga memohon maaf atas pembabitannya dalam operasi yang meragut nyawa seorang manusia yang tidak bersalah.

“Saya dengan rendah diri memohon maaf kepada keluarga Altantuya Shaariibuu di atas apa yang terjadi di mana saya tiada pilihan pada waktu itu, melainkan untuk mematuhi arahan yang diberikan kepada saya dalam menjalankan tugas,” katanya lapor Harian Metro

47 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. jutawan " kg baru " dlm prosesDecember 17, 2019 at 6:43 PM

    siapakah VVIP yg "kautim" dgn azilah d LUAR PENJARA tuuuu..

    tekaan yg btul akn d hadiahkn SD "semburit from sandakan" nnti.

    jeng jeng jeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi rm10juta dgn SD baru yg direkacipta oleh vvip pakatan semburit....perghhh

      Klu sanggup bunuh...buat SD ciptaan serupa manifesto semburit adalah perkara celah gigi jerrr....
      Halal haram tolak tepi yg penting sasaran tercapai. Mcm kes lanun sulu lahad datu. Siapa dalang msh jadi rahsia wlpun mrk yg kuat mendendangkannya.

      Delete
    2. Siapa vvvvvip yg Azilah jumpa, tak penting. Yang penting, pengakuannya. Saya percaya, memang ada orang arah dia bunuh Altuntya. Dia bukan kenal perempuan itu ataupun Razak Bagibda. Bagaimana dia noleh tetiba muncul di depan rumah Razak Baginda, kecuali afa orang beri alamat rumah itu. SD S.P bala juga menjurus kpd alih-alih keta proton muncul, Azilah keluar bertaya Bala, itukahn perempuannya....??? Siapa yg mengarah, mesti ada kaitan dgn perempuan itu.

      Delete
    3. SIAPA vvip tuuu?

      MADEY tersipu2 n tersengeh2 je tnpa jwapan..

      pnjara mlaysia ni da mcm pasar mlm..BANDUAN bole kluo msuk "ngeteh" teh tarik

      kihkihkiihkih

      Delete
    4. Ye ke penjara Malaysia boleh keluar ngeteh? Marilah masuk. Aku nak tengok kau lepas ke tidak.

      Delete
    5. Penjara menafikan tuduhan Mamak Shafee. Msmak ni sanggup menipu untuk bela anak guamnya. Apa kata Penjara saman dia rm100 juta. Dia banyak duit hasil membela Najib

      Delete
    6. Dah nama dia peguam.
      Klu dia yakin boleh menang dan ada bayaran...ambik kes.
      Terpulang kpd tommy thomas utk membidas dgn bukti2 yg ada.
      Menang kalah...nasib lah.

      Delete
    7. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
      senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. Allah maha mengetahui. Pihak yg menipu boleh terus menipu tetapi akhirnya kebenaran akan terbongkar. Ramai orang islam sanggup berbohong demi sedikit keuntungan di dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm puak semburit lah...
      Sanggup menipu dan buat fitnah demi keuntungan di dunia.
      Bekerja utk proksi dan kroni.

      Mana peduli sgt nasib raykat.
      Kes adib belum setel.
      Timbul SD azilah..
      Sblm tu nak timbul balik kes beng hock oleh dapigs.

      Puak kapir hal haram peduli apa asalkan untung.
      Akhirnya rakyat makin muak dgn puak semburit...hmmm

      Delete
  3. Bile azilah nk buat POLIGRAF ?

    ada BERANI ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp pdrm tak panggil azmin dan haziq buat poligraf? Ingat dibawah pemerintahan kerajaan PH, tak ada lagi pilih bulu. Rupanya sama macam kerajaan BN. Kenapa? Sebab kerajaan PH dah dihijack oleh Atok dan 'pejuang'2 PH yg dulu garang dah jd takut kpd Atok. Malu la....

      Delete
    2. Supaya berlaku adil, selain Azmin dan Haziq, Najib, Azilah, Razak Baginda, Anwar, Yusuf Rawther pun kena buat ujian poligraf. Dan kalau boleh disiarkan secara langsung di televisyen supaya rakyat dapat melihat dan tak timbul tuduh menuduh di kemudian hari.

      Wallahu a'lam

      Delete
    3. Suruh mereka semua tu bersumpah laknat secara live...

      Yg takut kena laknat dunia akhirat gerenti ketaq kepala lutut mereka.

      Delete
  4. Kes semburit Haziq-Azmin adalah kes suka dama suka. Kiranya Haziq jenis pasanganadav "kiss and tell", oleh itu tida keperluan untuk siasatan walupun Azmin tak mengaku jadi pasangannya. Masa depan politik Azmin, is over.
    Kes SD si Yusof ni, berbeza. Dia MENUDUH sex harrasment terhadap Anwar. Ada unsur jenayah. Jadi, kena bersihkan nama Anwar. Sebab itu polis buat ujian poligraf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm QURAN tiade ayt suke same suke..

      2 2 kene LAKNAT

      Delete
    2. Ini kerja Allah. Kerja kita, mencari kebenaran melalui bukti-bukti prima facia bukan heresay.

      Delete
    3. Azmin sampai mati pon tidak akan mengaku menyemburit. Hancur impiannya utk mengejar kuasa dunia.

      Cukuplah rakyat tahu ada pengakuan berani mati pasangannya serta video yg setakat ini disahkan pakar 99.99% adalah azmin.
      Klu dia tidak bersalah...saranan pihak lawan agar dia bersumpah laknat dah lama dia lakukan.
      Mcm yb din pudu...berani bersumpah laknat bila difitnah.
      Masih hidup segar bugar cuma sialnya dia nie sanggup bermain api perkauman masa prk tjg piai.

      Azmin sumpah laknat??!
      Jika ada yg masih sayang puak nabi luth nie harap bertaubatlah.

      Jadi spt chua soi lek...mengaku dan bersara dpd politik.

      Delete
  5. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melaka
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya mempunyai banyak peminjam palsu di internet, saya telah ditipu saya hampir berputus asa, sehingga saya bertemu seorang teman yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  6. Kabar Baik Nama saya LILOW YETTY, warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran penting kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman dengan sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang dan merobek uang hasil jerih payah mereka, tetapi Ibu Yuliana adalah berbedaBeberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak berujung yang saya tidak pernah tahu adalah semua kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang tak berdosa yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Mother yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.
    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank setelah membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya mengetahui bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

    Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Bunda Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Bunda Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com) nomor whatsapp + 13234026088BBM INVITE (E37F9BCC)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan memberi tahu saya tentang Bunda yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Bunda yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Bunda Yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  7. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  8. Nama saya, jayachandra fadhlan
    dari Indonesia Saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini untuk menipu orang. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman untuk sekitar Rp900.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang. Ketika saya mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaan itu adalah PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND. Saya kehilangan 15 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya belum pernah menerima pinjaman yang saya usulkan. Teman baik saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke perusahaan yang dapat dipercaya di mana Ibu KARINA bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp900.000.000 dan mereka meminta kredensial saya, dan setelah itu mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya tertegun. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan tingkat bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat membuat bisnis saya melambung tinggi di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan mode. Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menghubungi Mrs. KARINA melalui email: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau hanya Whatsapp +15857083478 Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (jayachandrafadhlan@gmail.com) Sekali lagi terima kasih telah membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang dan sejahtera.

    ReplyDelete
  9. Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan baik Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman palsu di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman 6-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasinya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta saran Anda jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda sebaiknya menghubungi SANDRAOVIALOANFIRM. hubungi mereka melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com) Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete
  10. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  11. KABAR BAIK!!!
    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka ada di sini Untuk menipu Anda dari uang yang Anda peroleh dengan susah payah, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp1.000.000.000,00 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan sekitar 27 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 27 juta. Namun saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang.
    Ketika pencarian saya untuk perusahaan pinjaman swasta yang dapat diandalkan berlanjut, saya melihat iklan lain secara online dan nama perusahaan tersebut adalah WORLD LOANS COMPANY dari Nigeria. Saya kehilangan 13 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya ajukan.
    Semoga Allah dipuji, seorang teman saya yang mengajukan pinjaman dan juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat diandalkan di mana Ny. Ana Michael sang manajer cabang bekerja, dan saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp1.000.000.000,00, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah lelucon dan mungkin itu adalah salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya kagum ketika saya mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat dari mendapatkan bisnis saya terputus ke udara dan dilikuidasi dan hari ini bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakan dia tidak tahu tentang perusahaan fashion saya.
    Jadi saya menasehati semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menyenangkan hubungi Mars. Ana Michael melalui email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (dianpelangiindonesia@gmail.com)
    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang sama baik dalam hidup Anda.

    ReplyDelete
  12. WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  13. instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    ReplyDelete
  14. Hubungi kami:
                                    (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
                                      WhatsApp:::+6282274045059
                                        Tel ....:::+6282274045059

    Apakah Anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami di sini untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Jika Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan dengan alasan apa pun jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kemalangan finansial Anda. Kami telah menyediakan Miliaran (mata uang berbeda) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat tumbuh urusanmu. kami menawarkan pinjaman untuk semua jenis dengan tingkat bunga rendah dan juga jangka waktu untuk membayar kembali pinjaman. Apakah Anda memiliki kredit yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk membayar tagihan? atau Anda merasa perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pendanaan yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk berinvestasi dalam spesialisasi apa pun yang akan menguntungkan Anda? ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY bertujuan untuk memberikan layanan keuangan profesional yang sangat baik e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  15. Halo Semua Selamat Datang di Firma Kewangan James Althouse, adakah anda memerlukan pinjaman untuk perniagaan atau pencarian tujuan peribadi lagi kerana kami di sini untuk memberikan jumlah pinjaman yang anda perlukan dengan kadar faedah serendah 2% James Althouse Finance Syarikat ada di sini untuk menolong anda, yang perlu anda lakukan hanyalah menghantar maklumat di bawah melalui e-mel kami untuk memulakan permohonan pinjaman anda.

    DATA PERMOHONAN
    1) Nama Penuh:
    2) Alamat:
    3) Seks:
    4) status perkahwinan:
    5) Kerja:
    6) Nombor Telefon:
    7) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    8) pendapatan bulanan:
    9) jumlah pinjaman yang diperlukan:
    10) Tempoh:
    11) Pinjaman Faedah:
    12) Agama:
    13) Adakah anda pernah memohon sebelum ini:
    14) Tarikh lahir:

    terima kasih.

    JAMES SELAIN
    E-mel: jamesalthousefinancefirm@gmail.com
    whatsapp: +1 (503) 882-0085

    ReplyDelete
  16. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete
  17. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, semuanya penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera sekiranya anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com mereka.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com
    Whatsapp Syarikat +1 (304) 997-4034
    E-mel saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  18. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum
    Nama saya Kemala Jayachandra
    Dari Jakarta selatan Indonesia
    e-mail: kemalajayachandra438@gmail.com
    Saya berterima kasih kepada ALLAH untuk membuat kesedihan saya berakhir melalui RYAN CEANIC LOAN FIRM untuk beberapa waktu sekarang perdagangan saya telah turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan perdagangan saya kembali, saya telah ditipu berkali-kali semua janji saya pada pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, jadi saya bertemu RYAN CEANIC dan memberi saya pinjaman Rp 1 miliar (Rp 1.000.000.000), saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke rekening saya, mereka yang mencari pinjaman harus hati-hati karena 75% dari pinjaman online itu palsu, bagi mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi RYAN CEANIC LOAN FIRM adalah 100% peminjam pinjaman online,
    E-mail: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    Whatsapps: +4915772501298

    ReplyDelete
  20. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  21. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    ReplyDelete
  22. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete
  23. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60] 1125 693 785

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60] 1125 693 785
    WhatsApp Number::::::::[+60] 1125 693 785
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  24. Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda menghadapi krisis kewangan atau anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan dana untuk menyelesaikan hutang atau membayar bil atau memulakan perniagaan yang baik? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan perkhidmatan kewangan dari syarikat kami. Kami menawarkan kewangan berikut kepada individu-
    * Kewangan komersial
    * Kewangan peribadi
    * Kewangan perniagaan
    * Pembiayaan pembinaan
    * Kewangan perniagaan dan banyak lagi: kadar faedah @ 1%; Hubungi Kami Melalui
    e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)

    Anda juga boleh mencapai perkara berikut
    https://dubaifinancialserviceauthority.blogspot.com/
    WhatsApp: +60 112 569 3785

    ReplyDelete
  25. Hai semuanya, Nama saya Sani Abdul dan saya berbicara sebagai orang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang. Saya dikalahkan secara finansial tanpa harapan bantuan, tetapi ceritanya akan berubah segera setelah saya bertemu SIR RYAN CEANIC. Saya sangat senang mengatakan keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp. 700 juta untuk memulai hidup saya karena profesi saya karena saya seorang ayah tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampaknya bergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya ke perusahaan ini yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, RYAN CEANIC LOAN FIRM, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang diutus untuk menyelamatkan keluarga saya dan awalnya saya pikir tidak mungkin sampai saya mendapat pinjaman Rp. 700 juta dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi SIR RYAN CEANIC melalui email. [ryanceanicloanfirm1@outlook.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati Rincian Kontak: e_mail Alamat: ryanceanicloanfirm1@outlook.com >>>> WhatsApp ::: +441545360007 "" "Perusahaan :: RYAN CEANIC LOAN FIRM" "" "" Jumlah Pinjaman ::: Rp. 700 juta Nama ::::: Sani Abdul "" "". Negara :::: Indonesia "" "Pekerjaan: Pedagang" "" Tahun Saya Menerima Pinjaman :, November 2020 "" "" "Email Saya :::: abdulsaniabdul11@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda menghadapi krisis kewangan atau anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan dana untuk menyelesaikan hutang atau membayar bil atau memulakan perniagaan yang baik? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan perkhidmatan kewangan dari syarikat kami. Kami menawarkan kewangan berikut kepada individu-
    * Kewangan komersial
    * Kewangan peribadi
    * Kewangan perniagaan
    * Pembiayaan pembinaan
    * Kewangan perniagaan dan banyak lagi: kadar faedah @ 1%; Hubungi Kami Melalui
    e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)

    Anda Juga Boleh Menghubungi Kami Melalui Berikut
    https://dubaifinancialserviceauthority.blogspot.com/
    WhatsApp: +60 112 569 3785

    ReplyDelete
  27. Nama ::::: [Merissa Ahmed]
    Negara::::::[Malaysia]
    Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
    Bandar::::::::::::[Kuala Lumpur]
    Amaun Pinjaman::::[RM 450k. [berjaya]
    WhatsApp::::+601125693785
    e_mail::::[merissaahmed11@gmail.com]


    Nama saya Merissa, seorang ibu kepada dua anak saya dari Malaysia dan saya telah berada di Malaysia selama bertahun-tahun dan sehingga saat ini kesaksian ini saya masih berada di Malaysia. Salah satu masalah utama yang pernah saya hadapi dengan perniagaan saya ialah masalah kewangan dan pembiayaan semula dan ini menyebabkan saya mencari pinjaman dan akibatnya saya menjadi mangsa 2 pemberi pinjaman fiktif dan ini sebenarnya membuat saya trauma sampai tahap tertentu tetapi saya tidak pernah putus asa sehingga saya melalui blog dan juga media lain saya mempunyai peluang untuk menemui [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] pada awalnya saya berasa takut dan sangat skeptikal mengenainya, tetapi saya harus mengambil risiko satu kali yang akhirnya membawa kepada kebebasan kewangan saya. Saya benar-benar memohon pinjaman sebanyak RM 450K dalam masa 24 jam proses pembayaran berjaya dilakukan. Keseluruhan proses ini boleh dipercayai dengan jujur ​​dan boleh dipercayai, jadi jangan takut dengan pinjaman dalam talian hubungi [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] untuk mendapatkan pinjaman yang boleh dipercayai @ kadar faedah yang sangat rendah Anda boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel di bawah ::
    financialserviceauthority400@gmail.com
    Atau jika anda ingin membuat lebih banyak pertanyaan, anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: merissaahmed11@gmail.com

    Nama:::::[Merissa Ahmed]
    Negara::::::[Malaysia]
    Alamat ::::: [Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
    Bandar::::::::::::[Kuala Lumpur]
    Amaun Pinjaman::::[RM 450k. [berjaya]
    WhatsApp:::: /+601125693785

    ReplyDelete
  28. Selamat Hari

    Adakah anda menghadapi masalah kewangan.? atau adakah anda memerlukan pinjaman dengan kadar faedah yang sangat rendah untuk melunaskan bil anda dan memulakan hidup baru, bantuan anda ada di depan pintu kami, pihak Pengurusan Pinjaman Aliran Tunai sedia membantu anda dalam situasi anda hubungi kami hari ini dengan kami melalui E-mel di: challotloan@gmail.com

    E-mel: challotloan@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post