Koronavirus: Angka Kematian Meningkat Kepada 213..


ANGKA kematian akibat Koronavirus kini meningkat kepada 213 kes berbanding 171 kes semalam. 

Ia susulan 42 kes kematian terbaharu yang dicatatkan di China. Daripada jumlah itu, 30 kematian dilaporkan di Wuhan, wilayah Hubei .

Sehingga kini, 5,806 kes Koronavirus dilaporkan di wilayah berkenaan. Kira-kira 804 pesakit dilaporkan dalam keadaan serius dan 290 lagi dalam kritikal.

Manakala, seramai 32,340 orang masih dalam pemantauan susulan penularan wabak berkenaan. Hospital Huoshenshan dan Leishenshan dikhususkan untuk merawat pesakit Koronavirus di China.

Pada masa sama, pihak berkuasa dijangka menambah lebih 2,000 katil pesakit bagi menampung pertambahan jumlah kes Koronavirus di negara republik itu.

Dalam pada itu, Beijing turut menghantar lebih 7,000 kakitangan perubatannya ke Hubei bagi mengatasi masalah kekurangan tenaga kerja untuk menangani kes berkenaan.

Laporan dipetik dari AstroAwani yang disiarkan di SINI

AstroAwani juga melaporkan bahawa Jumlah kes koronavirus sudah melebihi jangkitan SARS pada 2002-2003

BEIJING: Bilangan jangkitan wabak novel koronavirus dari China sudah merebak kepada lebih 8,200 orang di seluruh dunia pada Khamis, melebihi daripada jumlah jangkitan epidemik Sindrom Pernafasan Akut Teruk (SARS) pada tahun 2002-2003.

Reuters melaporkan, kebanyakan kes positif dikesan di negara ekonomi kedua terbesar di dunia itu, berpunca daripada sebuah pasar hidupan liar haram di bandar Wuhan.

Lebih daripada 100 kes telah dikenal pasti di negara-negara lain, dari Jepun hinggalah Amerika Syarikat.

SARS yang juga berasal dari China, menjangkiti 8,098 orang dan mengorbankan kira-kira 800 orang dan menjejaskan ekonomi global mengalami kerugian hingga AS$33 bilion pada 2003.

8 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. WHO dah isytiharkan virus wuhan sebagai darurat global tapi mangkuk tua tu masih berkira2 dgn kemasukan penerbangan dari negara china.
    BANGANG!!!
    Dulu kata nak dengar arahan WHO dan pihak WHO dh keluarkan arahan secara rasmi tapi bebal nyanyuk mrk nie tak mampu dibuang2.
    Di negara barat terdapat kumpulan juruterbang pesawat komersil bertindak menyaman majikan jika dipaksa terbang ke china tetapi negara kita mengalu2kan pula mrk terbang ke negara kita. Apa nak jadi?
    Baik tangguh dan batal semua penerbangan dari negara china dan buat saringan berterusan kpd setiap pelancung khasnya dtg dari mana2 negara terkena wabak virus tersebut.
    Pihak WHO sendiri jelas mengatakan wabak tersebut lebih bahaya dpd SARS dgn sifatnya yg mudah bermutasi dan menyerang mangsa maka eloklah sekat pembawa2 wabak tu ke negara kita.
    Berdoalah agar kebangangan menteri2 kita tidak sampai ke tahap yg lebih kritikal dan mampu memgikut cara negara jiran yg menghalang sepenuhnya pelancung dan rakyat china masuk ke negara kita buat sementara waktu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tunggu kabinet yg dilantik oleh raykat bersidang atau kabinet proksi dan kroni bersidang??

      Delete
  2. Habis smue bnatang "dlantaknya" org China.

    Dri siput Babi hnggalah babi yg beso..

    Mvmane x kena VIRUS..virus sndri buat.

    ReplyDelete
  3. Kerajaan perlu tegas dlm perkara ini. Jgn benarkan org china masuk malaysia buat masa ini. Org malaysia yg pegi melancong ke china perlu d kuarantin. Padan muka org china. Tu la semua bemda dlm dunia ni nk d makan. Kalu dpt keta lori lokomotif pun nk d lantak bedal nya.

    ReplyDelete
  4. WHO sendiri jelas mengatakan wabak tersebut lebih bahaya dpd SARS dgn sifatnya yg mudah bermutasi dan menyerang mangsa

    angka 213 sengaja di cipta sedangkan korban sudah lebih 5 ribu orang di Wuhan China... orang tetiba rebah mati bersepah sepah di wuhan

    nak dengar arahan WHO dan pihak WHO dh keluarkan arahan secara rasmi tapi bebal nyanyuk nie tak mampu dibuang2.

    ReplyDelete
  5. Kene denda LOmpat katak mase dolu2February 2, 2020 at 1:41 PM

    Org china lari LOMPAT PAGAR krn takut virus brjgkit..

    Menteri tisu lari LOMPAT PAGAR krn takut org kg ngmuk..

    Ape pnye GILER skg Ni

    Hahahahaha

    ReplyDelete
  6. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  7. Are you desperately in need of a hacker in any area of your life??? then you can contact; ( HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM ) services like; -hack into your cheating partner's phone(whatsapp,bbm.gmail,icloud,facebook, twitter,snap chat and others) -Sales of Blank ATM cards. -hack into email accounts and trace email location -all social media accounts, -school database to clear or change grades, -Retrieval of lost file/documents -DUIs -company records and systems, -Bank accounts,Paypal accounts -Credit cards hacker -Credit score hack -Monitor any phone and email address -Websites hacking, pentesting. -IP addresses and people tracking. -Hacking courses and classes CONTACT THEM= .HACKINTECHNOLOGYatGMAILdotCOM WHATSAPP +12132951376(WHATSAPP) my services are the best on the market and 100% security and discreet work is guarante

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post