Rosmah Bayar RM100,000 Sebulan Untuk Cyber Trooper?



Rizal Mansor mendakwa Rosmah Mansor seorang yang amat mementingkan imej dan menyalurkan RM100,000 sebulan untuk pasukan tentera siber bagi menangkis tanggapan negatif. 

<!--more-->Perkara itu dinyatakan Rizal, bekas pembantu Rosmah, dalam keterangan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dalam perbicaraan rasuah kes projek solar hibrid untuk sekolah luar bandar di Sarawak. 

“Pada 2012, saya telah menubuhkan satu pasukan cyberstoopers atas arahan Datin Seri Rosmah.

“Pasukan yang diuruskan oleh saya ini ditugaskan untuk memantau kandungan-kandungan media sosial yang kritikal atau memberikan persepsi negatif terhadap Datin Seri Rosmah,” dakwanya. 

Rosmah Mansor Sebelum itu, pasukan Rosmah memohon mahkamah supaya melarang laporan media dibuat terhadap keterangan Rizal tetapi ditolak oleh hakim Mohammed Zaini Mazlan. 

Sementara itu, berkaitan imejnya, Rizal berkata Rosmah sangat mementingkan imej, reputasi dan tanggapan terhadapnya sebagai seorang isteri perdana menteri. 

“Datin Seri Rosmah sentiasa mahukan publisiti dan liputan media ke atas aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh beliau,” dakwa Rizal. 

Rosmah, 68, berdepan pertuduhan meminta RM187.5 juta dan dua tuduhan menerima suapan RM6.5 juta daripada Pengarah Urusan Jepak Holdings, Saidi Abang Samsudin. 

Suapan itu didakwa diterima menerusi Rizal, sebagai upah membantu Jepak mendapatkan Projek Bersepadu Sistem Suria Fotovolta (PV) Hibrid serta penyelenggaraan dan operasi genset/diesel, untuk 369 sekolah luar bandar Sarawak bernilai RM1. 25 bilion dari Kementerian Pendidikan, secara rundingan terus lapor MalaysiaKini

21 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. "Tun M rasa kecewa dgn pengkhianatan TSMY.."

    Whatever la saka tua kerala!

    Aku pun kecewa bila KO letak jawatan sebagai PM!

    Aku pun kecewa bila cucu ko mabuk dgn KENCING syaitan dan melanggar PKPP!

    Kita semua ada rasa kekecewaan....cuma ko adalah saka tua kerala yg gila kuasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek ni Syaitan???

      Delete
    2. Aku suka..suka lebai langgar kuarantin sbb dia menteri..

      Delete
  2. Pengkhianat lawan pengkhianat!! WTH Sandiwara belaka.......

    ReplyDelete
  3. If Kak Ros will goes to Sg Buloh its serve her right... okeyy.. she is NOT our PM.... my message its clear...!!

    If Wife, son, daughter or grand child some one guilty we want the equal standard too...!!

    ReplyDelete
  4. How much is the salary and allowance of PM DSNR per month? Where comes the RM100,000 money to pay cyber trooper a month. Only the MACC can answer that.

    ReplyDelete
  5. Rba dari Rosmoh rupanya. Camne nak apply?

    ReplyDelete
  6. Takpe la..Rosmah ada kes, si betty pun ada kes....anak joseph dan betty pun sedang disiasat. Nak kecam sama2 adil la kecam semua...jgn nak mengecam yg Melayu je..

    Cuba ko tgk muka rizal mansor tu...muka boleh percaya ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aziz Baling tu mamak bkn melayu.. Blh la kecam ye. Tu lg byk kes mahkamah.

      Delete
  7. Lirik Lagu Telanjang - Slank

    Masa kamu nggak percaya
    Aku tak akan bilang-bilang
    Antara aku dan kamu
    Hanya kita yang tahu

    Buka-bukaan didepanku
    (sampai) telanjang
    Nggak perlu malu-malu padaku
    (Saat) telanjang
    Menarilah bersamaku ...
    (Sambil) telanjang

    Ssst diam-diam saja
    Nggak mungkin aku bilang-bilang
    Cuma ada kamu aku
    Kupegang rahasiamu

    back to: korus

    Masa kamu gak percaya
    Aku takkan bilang-bilang
    Antara aku dan kamu
    Hanya kita yang tau

    back to: korus 2x. aaauuchhhh..

    ReplyDelete
  8. Mamak pun mamak la ...asalkan jangan jadi barua kpd dapigs...jijik woi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila racist. Otak ko penuh sgt taik ni..

      Delete
  9. Taik babi dari ladang babi dapigs

    Biasa la..bila Melayu defend Melayu, gelar "racist" bagai


    Bila cinapek seru "guna Melayu SKREW Melayu", diam seribu bahasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu cinapek Mca...kah355x

      Delete
    2. Ngaku plk si anon 8.48 ni otak dia penuh taik babi Dap.
      Kah kah kah. Sapa la bapak ko ni..bodoh gila..kahkahkahkahkah

      Delete
  10. Yang racist adalah sekolah cina yg mengasingkan anak2 cina yg tak tahu bergaul dalam bahasa Kebangsaan! Dah besar jadi unpatriotic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lps tu ramai anak melayu apply kje company cina tu jgk. Kah355x

      Delete
  11. Semangat betol barua dapigs pagi ni....kihkih888

    Jangan mendengki Anak Melayu apply kerja company cinapek tak salah asalkan Halal...jangan apply jadi barua dapigs dah la...kihkih888







    ReplyDelete
  12. 0903,

    Statement " Taik babi datang dari ladang babi dapigs" adalah FAKTA

    Statement " Otak ko penuh sgt taik ni" adalah AUTA kanak2 vernacular dapigs

    Statement " Telur titanium atok" cuma cikminah penjilat atok je yg tahu AUTA atau FAKTA

    ReplyDelete
  13. rosmah ibu segala taik

    ReplyDelete
  14. Ramai betul PELACUR politik melayu, guna gelaran Blogger!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post