Polis Sita Kereta Bekas Exco Melaka Yang Tak Dipulangkan

 


Kereta rasmi jenis Camry yang digunakan bekas exco kerajaan Melaka, Datuk Norhizam Hassan Baktee disita pihak polis di sebuah kondominium di Jalan Tun Perak, Melaka semalam.

Ketua Polis Melaka, Datuk Abdul Majid Mohd Ali mengesahkan tindakan tersebut diambil susulan laporan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri pada 11 Oktober dan pihaknya membuat rampasan pada jam 1.20 pagi di tempat letak kereta kondominium itu.

Katanya, tindakan itu dibuat selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Batu itu yang pada mulanya berjanji untuk memulangkan kenderaan tersebut gagal menunaikan janjinya.

“Siasatan awal mendapati satu surat arahan untuk memulangkan kenderaan tersebut dikeluarkan oleh ketua penolong setiausaha kanan kerajaan negeri pada 5 Oktober lalu dan diserahkan kepada pegwai khas Norhizam.

“Siasatan awal mendapati satu surat arahan untuk memulangkan kenderaan tersebut dikeluarkan oleh ketua penolong setiausaha kanan kerajaan negeri pada 5 Oktober lalu dan diserahkan kepada pegawai khas Norhizam.

“Ekoran laporan itu, pihak Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri membuka kertas siasatan di bawah Seksyen 403 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan menyalahgunakan harta secara tidak jujur,” katanya pada sidang media hari ini.

Seksyen 403 Kanun Keseksaan membawa hukuman penjara enam bulan sehingga lima tahun dan sebat serta denda, jika sabit kesalahan.

Menurut Abdul Majid lagi, setakat ini seramai lima saksi yang terdiri daripada kakitangan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri sudah dirakam percakapan bagi membantu siasatan.

Pada 4 Oktober lalu, Norhizam antara empat ADUN yang menarik sokongan terhadap kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Sulaiman Md Ali.

Tiga yang lain adalah bekas Datuk Seri Idris Haron (ADUN Sungai Udang) dan Datuk Noor Azman Hassan(ADUN Pantai Kundor), Datuk Noor Effandi Ahmad (ADUN Teluk Mas).

Semua Exco Melaka menggunakan kenderaan rasmi Toyota Camry ~ AgendaDaily

6 تعليقات

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. DARI BLOG OTAI REFORMASI SHAHBUDIN DOT COM

    Audio krisis Melaka: Siapa intip, bocorkan rakaman perbualan? Berbaloi kah..!?

    kah kah kah.... setakat rakam audio ni renti kan lah... setakat rakam audio apa ader hal bro Bodin ooii... ada Video pun bole kata 'blur' sama tapi tak serupa.. bingai..! sama macam kes CCTV dan DNA brus towel botol mineral suma bangang bingai.. sbb nya mudah tu musuh memasing kan..!!

    Sejak semalam telah berlegar di media sosial satu rakaman audio yang didakwa antara bekas Ketua Menteri Melaka, Idris Haron dengan Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob.

    Perbualan yang dirakam itu berkisar mengenai pergolakan politik Melaka selepas Idris dan tiga lagi Adun menarik sokongan menjatuhkan Ketua Menteri, Sulaiman Md Ali minggu lalu.

    Link "muka mirip mirip pendakwah" pulak tersebar. Dulu muka "kabur" sekarang "mirip" pulak... esok lusa mungkin 'nyaris' si polan pulak pas tu 'macam si polan tapi tak sama' lepas tu 'hampir hampir sama tapi tidak hampir' macam tu lah kesudahan nya sampai Abg Jamil mampos.. oops itu filem Madu 3.. kikiki

    https://www.rotikaya.com/video-aksi-tak-senonoh-atas-katil-lelaki-mirip-ebit-lew-tersebar/

    Bagi yang biasa mendengar suara Idris dan Ismail, baik secara perbualan biasa atau melalui televisyen, pasti tidak sukar mengenalpasti bahawa audio itu adalah melibatkan kedua-dua mereka.

    Bodin ohh Bodin... stakat audio tak laku dahhh... ada video pun kabur la, besi la... video tag line "Allah sayanggg" stakat tunjuk burung punai pun nak kata superimpose teknologi tinggi jugak kerr.... alahai dengar tagline 'allah sayangg semua' hati memasing cair balik.. macam berak cair semua tak baik buruk sangka..puiii...!!

    Itu pun ada walaun kata tekonlogi tinggi pala punai dier la weeeiii...!!

    Orang miskin bodo bangang jer yg suka terkinja kinja...!! Orang ternama orang kayangan buat fitnah jijik itu fitnah jijik ini dan orang kaya raya suma wat bodo sambil senyum tepok tangan..!! mcm jilaka..!!


    #macamjilakasialsemuanya

    ردحذف
  2. Skrg anwar nak jaja cerita pandora pula. Sekejap ratusan juta, sekejap ratusan billion. Cara jaja mcm jaja kotak yg penuh bukti suatu ketika dulu. Hampehhhh!!!!

    Bawalah kerajaan tubuhkan rci atau apa sahaja badan yg mampu memyiasat. Taraf dah sama dgn menteri. Mou dgn pm pun dah dibuat. Apa lagi?!

    Bodoh piang betul cara mengarut buka dan dedah tapi tanpa bukti kukuh secara hitam putih. Sampai bila lagi nak angkat kebolehan dan kematangan diri. Standard kedai kopi punya sembang.Kalau mcm ini jangan salahkan rakyat jadi muak.

    Cuba cakap begini...saya dapat maklumat tentang kertas pandora dari...... Saya minta pihak kerajaan tubuhkan rci dan saya lantik diri saya sebagai pengerusinya. Saya nak ahli2 nya terdiri dari sebahagian wakil kerajaan, sebahagian wakil pembangkang dan pihak berkuasa spt polis.Baru jelas ada kesungguhan dan kredibiliti.Baru terbuka mata hati rakyat dgn kesungguhan kita. Ini mengarut mcm dulu-dulu. BODOH!!!!

    Ini nak sembang roti john dalam dewan. Disampuk oleh pioneer roti john makin haru jadinya. Sampai bila sel otak nak berkembang. Asyik meroyan ala cerita peti2 bahan bukti sampai skrg. Pe-el dh hampir sama dgn penipu dan pengadu domba.

    Bodoh...rugi rakyat undi manusia bodoh. Rasanya kalau ditubuh rci atau apa2 saja suruhanjaya melibatkan jumlah ahli wakil yang sama dan diketuai oleh anwar kan nampak sikit kecerdikan anda.

    Sama juga dgn mangkuk yg kata gst menyebabkan harga barang naik. Tukar ke sst lagi teruk malah manusia yg biasa melarikan cukai merasa semakin seronok kerana halangan dah tiada.

    Masih ingat lagi pemimpin pakatan rakyat(pr) yg pernah menyokong cara percukaian singapura(gst) sblm gst dilaksanakan dalam negara. Alasan dia cukai(gst) cara singapura adalah lebih telus dan tidak mgkin ada yg mampu melarikan cukai spt cukai sst.
    Itu cerita zaman dulu. Sel otak masih berfungsi...

    Bila diwujudkan cukai gst merekalah yg kuat membangkang sampai anak buahnya membuat video tiktok mengecam gst.
    Inilah jadinya bila sesuatu itu mudah sangat dipolitikkan termasuk kertas pandora. Semoga roti john jangan galak pula tokok tambah...hihihi

    ردحذف
    الردود
    1. Di situlah kesilapan anwar dan para pembangkang. Berdegar-degar punya sembang tapi tiada penghujungnya. Lebih kepada nak jadi hero dalam filem tamil.

      Ada yang kata ratusan juta, ada yang kata ratusan billion dan ada yang kata melebihi 1 trillion.

      Suatu ketika dulu bila kes 1mdb hangat diperkatakan maka telah ditubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat. Bila sah najib tidak terlibat masih juga pihak pembangang mempertikaikannya walaupun suruhanjaya tersebut terdiri di kalangan ahli/vip pembangang.
      Sehinggalah kerajaan ph menang dan ambil alih dan berlaku pertuduhan dan perbicaraan di mahkamah tapi masih gagal mengaitkan najib dengan skandal 1mdb.Akhirnya najib disabitkan pertuduhan dengan akaun kwap pula. Di situlah kelemahan sistem pembangang di negara kita. Sembang cukup hebat seolah-olah merekalah manusia suci.

      Jika pihak pembangang berasa ini peluang terbaik mereka untuk menyiasat maka tubuhkan suruhanjaya diraja menyiasat skandal kertas pandora pula. Kalau setakat sembang lebat di parlimen mahupun di media sosial tak akan ke mana-mana. Pastikan cukup bukti dan pastikan ahli dalam suruhanjaya tersebut mempunyai integriti. Saya setuju dengan cadangan anon 1125 agar anwar sendiri menjadi pengerusi. Lagipun pangkat dan taraf beliau bukan sahaja ketua pembangang tetapi juga ketua pembangang bertaraf menteri.
      Jujur saya sebagai rakyat marhaen ingin juga mengetahui vvip malaysia yang ada menyimpan wang ratusan juta, beratus billion atau lebih 1trillion dengan niat melarikan cukai.
      Kita tak pernah menyokong atau berpihak kepada sesiapa sahaja mahupun mereka adalah vvip dalam negara.Wang dan harta rakyat adalah amanah. Amanah yang menentukan syurga dan neraka bagi mereka yang yang diberi amanah.

      حذف
  3. Ah Wah Selayang (017-2218183) said...” mca Gombak” Yip Kum Fook and his groups (Two police, Yap Kok Hwee, Low Kok Meng, and the others) came and rejected all the Buddhist monks at Buddhist Temple(Samnak Sambodhi), 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong...all monks must leave from Temple because Yip Kum Fook used police and Gangster to disturbed all the monks...Many people get angry with YIP KUM FOOK


    Now many Buddhist people don’t like MCA because Yip Kum Fook created dirty for Buddhists and MCA. Hope MCA members and Buddhist people to care of human-like Yip Kum Fook, if you would like to know more information, please contact Ah Wah(Selayang)

    ردحذف
  4. Do you need a Loan?
    Are you looking for Finance?
    Are you looking for a Loan to enlarge your business?
    I think you have come to the right place.
    We offer Loans at low interest rate.
    Interested people should please contact us on
    For immediate response to your application, Kindly
    reply to this emails below only.
    Whats app +918256953815
    mrwilliam751@gmail.com
    Please, do provide us with the Following information if interested.

    1) Full Name:………
    2) Gender:………
    3) Loan Amount Needed:………
    4) Loan Duration:………
    5) Country:………
    6) Home Address:………
    7) Mobile Number:………
    8)Monthly Income:…………………
    9)Occupation:………………………
    )Which site did you here about us…………………

    Thanks and Best Regards.
    mrwilliam751@gmail.com
    +918256953815

    ردحذف
  5. To all Buddhist devotees ...
    YIP KUM FOOK(LAWYER) drove the monks out of the temple or SAMNAK SAMBODHI, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur
    he used gangsters to drive the monks away and also called the police to harass the monks in the temple and YIP KUM FOOK(LAWYER) disrespected the Buddha and the monks

    Kepada semua penganut Buddha ...
    YIP KUM FOOK (LAWYER) menghalau para bhikkhu keluar dari kuil atau SAMNAK SAMBODHI, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur
    Dia menggunakan samseng untuk mengusir para bhikkhu itu dan juga memanggil polis untuk mengganggu para bhikkhu di kuil dan YIP KUM FOOK (LAWYER) tidak menghormati Buddha dan para bhikkhu
    Thanks
    Ng, Kepong

    ردحذف

إرسال تعليق

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

أحدث أقدم