Ramai Penyangak Dalam BN Tun Kata.. Betoika?

LANGKAWI: Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan kesediaan parti itu untuk bekerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta pihak yang tidak terlibat dengan rasuah adalah sebagai langkah terbaik untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Menurutnya, keputusan Pejuang untuk tidak menjalinkan kerjasama dengan Barisan Nasional (BN) adalah disebabkan parti itu memiliki banyak 'penyangak'.

Selain itu, keputusan menolak kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) disebabkan ramai orang Melayu yang tidak menyukai parti komponen di dalamnya iaitu DAP.

Dalam pada itu, beliau berkata Pejuang juga tidak suka untuk bekerjasama dengan Perikatan Nasional (PN) disebabkan kebanyakan individu di dalamnya terutama pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) tidak ikhlas bekerja untuk negara.

"Kita ada sekarang ini gabungan BN, gabungan PH, tetapi kita nak bersama dengan mereka tidak boleh. Dengan BN adalah kerana terlalu banyak penyangak-penyangak di situ, manakala PH pula, orang Melayu tak suka dengan DAP.

"Apabila kita dengan PH, kita akan hilang sokongan daripada orang Melayu, jadi kita berpendapat bahawa eloklah kalau kita tidak menyertai PH atau pun BN.

"Untuk bersama dengan PN (pula sukar), parti (itu juga) dengan sendiri tak boleh (memerintah negara disebabkan) tak cukup orang (ahli Parlimen). Mereka tidak boleh, cakap saja, tetapi mereka asalnya Bersatu dan Bersatu ini pecah dua, enam ikut saya, enam ikut dia (Tan Sri Muhyiddin Yassin),

"Jadi yang lain, semua masuk dengan Bersatu, adalah pasal dapat duit, dapat jadi menteri, dapat gaji besar, itu sebab utama mereka, bukan sebab ada minat nak berkhidmat untuk negara, (itu saya lihat) tiada (dalam diri mereka)," katanya.

Dr Mahathir berkata demikian ketika ditemui media selepas perjumpaan bersama pengusaha-pengusaha bot pelancong di Jeti Tanjung Rhu, Langkawi pada Isnin.

Dalam pada itu, beliau berkata kerjasama Pejuang bersama NGO dan beberapa pihak lain akan membolehkan gabungan berkenaan bertanding di sekurang-kurangnya 120 kerusi Parlimen pada PRU15 dan diterima majoriti rakyat Malaysia.

Terdahulu, sebuah portal melaporkan Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra) membuat jangkaan berlaku pertandingan empat penjuru dalam PRU15 dengan kemunculan satu lagi gagasan baharu diketuai Dr Mahathir.

Presiden Putra, Datuk Ibrahim Ali berkata, Dr Mahathir telah mengumumkan penubuhan blok keempat sebagai gagasan baharu memperjuangkan agenda Melayu dan Islam.

Dalam perkembangan lain, Dr Mahathir berkata, keputusan akhir dan muktamad berhubung teka-teki beliau akan bertanding ataupun tidak hanya akan dibuat menjelang tarikh PRU15 lapor AstroAwani

5 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. Ini bukan sketsa bukan juga perodi Ini benar benar kejadian.

    Orang Cina kaya raya makan besar hasil durian king, orang Melayu Muslim miskin dah ada yang maut terbenam dalam lumpur akibat banjir lumpur ladang durian musang king.

    Bila lah Melayu nak sedar diri. Kenapa lah orang Melayu tak serik serik kena 'babikan' oleh kaum Jho Low ni..!?

    Tak serik dibabikan Jho Low datang pulak Cina bernama David Tan membabikan pemimpin Melayu. David Tan rasuah keliling semua pemimpin kanan parti Melayu dirasuahnya. Budak Rahmat tu dapat duit rasuah RM2.6 jota dari David Tan. Budak Rahmat tu penakan pada Tun Mahathir bagi duit rasuah RM2.6 jota utk dana Parti Bersatu.

    Semua nak gadai ada pulau digadai, ada tanah tergadai ada akidah sengaja digadai. Banyak perangai haprak pemimpin mcm ini dari Utara Semenanjung. Eloklah Lingkupkan pemimpin Melayu jenis bengap, bodoh dan tak ada jati diri PRU15 nanti.

    Kalau peringkat Datuk Bandar dari pelbagai PBT, PTG, YDP dan KSU pegawai kerajaan Melayu pangkat Jusa ini pun lebihkan kaum Cina untuk projek dan tender.

    Kaum Cina dapat Musang King, penduduk Kg Melayu mandi lumpur kebun musang king. Nnpknya tak serik2 orang Melayu kena 'babikan' oleh kaum ni.

    Cukup cukup lah kena 'babikan' oleh kaum Jho Low ini. Seronok sangat ke kena 'babikan' oleh kaum Jho Low ini..!? Bila lagi nak helok nyer orang Melayu nihh..!!

    KHALAS

    ReplyDelete
  2. Sekarang adalah SAMNAK SAMBODHI (Taman Desa Jaya, Kepong) ialah tempat menyimpan hantu dan tempat membuang hantu oleh presiden YIP KUM FOOK (MCA Gombak) kerana presiden ini dalam perkara yang lebih kotor di kuil, dia tidak fikir dia sendiri adalah hantu besar dan syaitan di Malaysia, dari dulu hingga sekarang tidak pernah berhenti buat jahat, hari ini ramai orang Kepong tahu tentang dia dan apa yang dia buat

    Sekarang kawan dia musuh dia sebab dia curang dengan kawan karib dia, lepas dia tipu dan jual sebidang tanah di Johor kat Encik Lim dan Encik Lim bayar dia semua, lepas tu Encik Lim nak tengok tanah tu. tetapi tidak ada tanah, Encik Lim adalah yang terakhir mengupah peguam untuk mendapatkan wang itu balik

    YIP KUM FOOK tidak berasa malu dan dia sangat bodoh untuk menipu orang, mungkin dari generasi atuk dan nenek, YIP KUM FOOK seperti manusia tidak mudah mati kerana dia perlu menderita di dunia ini untuk masa yang lama, semua yang dia lakukan atau buat, dan semua akan berpindah kepada anak-anaknya akan dapat derita

    menambahkan sangat penting untuk menjadi presiden kuil (persatuan Buddha), ini adalah banyak dosa dan karma berat untuk mengikuti ajaran Buddha, agama Buddha bukan untuk anda bermain dan menghina, kerana agama Buddha adalah agama manusia hormati seluruh dunia

    satu hari nanti dia akan terima apa yang dia buat, awak tak boleh lari dari apa yang awak buat, awak akan hidup sendiri dan tanpa kawan..kita bersama menolak orang jahat di Malaysia dan kita sayang Malaysia

    Daripada Rakyat Kepong (Mr. Ng & Mr. Lim)

    ReplyDelete
  3. BAYARAN BALIK WANG TAK DITUNTUT DIJANGKA MENINGKAT RM95 JUTA TAHUN INI..KHAMIS, 04 DISEMBER 2008 12:00 AM

    KUALA LUMPUR: Jumlah bayaran balik wang tak dituntut (WTD) dalam simpanan Pendaftar Wang Tak Dituntut kepada pemilik dijangka meningkat sehingga RM95 juta pada tahun ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.

    Pada tahun lepas, katanya RM58 juta WTD telah dibayar balik kepada empunya berbanding RM15 juta pada tahun 2002.

    "Melalui usaha berterusan yang dilakukan kerajaan, ramai pihak yang menuntut berjaya memperolehi wang mereka kembali," katanya di sesi soal jawab di Dewan Negara di sini hari ini.

    Sehingga Oktober 2008, seramai 51,000 orang telah memperolehi wang tersebut, meningkat daripada 46,000 orang pada tahun 2007 dan 42,000 orang pada 2006.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan SENATOR DATUK YIP KUM FOOK(MCA Gombak) yang ingin mengetahui jumlah WTD yang terkumpul oleh pendaftar dan apakah usaha yang diambil oleh kerajaan untuk mengesan pemilik WTD ini.

    Ahmad Husni berkata jumlah WTD yang diterima setiap tahun oleh pendaftar menunjukkan peningkatan yang ketara apabila tempoh WTD selama setahun sebelum sesuatu wang yang tak dituntut perlu diserahkan oleh syarikat atau firma kepada pendaftar dimansuhkan melalui pindaan Akta Wang Tak Dituntut berkuatkuasa 1 Jan, 2003.

    Pada tahun 2006 dan 2007, katanya jumlah WTD yang diterima oleh pendaftar terus meningkat dengan kadar yang tinggi apabila banyak sekuriti tak dituntut diserahkan ke dalam Akaun Depositori Pusat Menteri Kewangan telah dijual dan hasil jualan dibayar kepada pendaftar sebagai WTD.

    Jumlah WTD dalam simpanan pendaftar sehingga 31 Dis 2007 adalah sebanyak RM2.85 bilion.

    Ahmad Husni menjelaskan bahawa pendaftar, selaku pemegang amanah sentiasa berusaha membantu orang awam yang menghadapi masalah dalam semakan WTD di syarikat dan firma berkenaan.

    "Orang ramai boleh mengemukakan pertanyaan melalui kaunter pejabat pendaftar atau panggilan telefon atau secara bertulis serta melalui internet," katanya.

    Kerajaan pada tahun 2006 telah membangunkan Sistem Kewangan dan Pengurusan Perakaunan Kerajaan di bawah kawalan Jabatan Akauntan Negara untuk menyimpan rekod WTD yang diserahkan oleh syarikat dan firma sejak tahun daftar 2005. BERNAMA

    * SENATOR DATUK YIP KUM FOOK tidak perlu bertanya apa-apa kerana dia ditipu ramai orang di Kepong dan juga playboy di mana-mana, dia sangat jahat, sekarang ramai orang tahu apa yang dia lakukan

    ReplyDelete
  4. Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu

    ReplyDelete
  5. We inform Buddhist devotees and non-Buddhists about Samnak Sambodhi, that YIP KUM FOOK is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong because he is force Buddhist monks out of Temple, cheated Myanmar monk’s money and so on…..

    This is very bad Kamma in Buddhist, in past, present and future he will get more suffer and his life will fall into hell, next life he will become some animals, also will stay alone without any friends

    Ven. Piya Dhammo from Penang to visited and practice of Dhamma, this YIP KUM FOOK also forces him out of Temple and calls the police to arrest him, this YIP KUM FOOK is a very narrow mind, now many people about what YIP KUM FOOK has done for Buddhist monks (Buddha Sangha)

    Now police station Sentul and Breakfield police station look at him because fake house construction signature, this is YIP KUM FOOK planning, all people know….. https://www.sinarharian.com.my/article/171749/BERITA/Semasa/Jurutera-didenda-RM40000-palsukan-tandatangan

    By Tan Siong, Sg. Buluh

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post