Pelawak Singapura Perlekeh Malaysia Secara Keterlaluan?

KUALA LUMPUR: Seorang pelawak wanita dipercayai kelahiran Singapura bertindak keterlaluan memperlekeh Malaysia dalam satu persembahan komedi berdiri 'Singapore vs Malaysia' yang dipercayai diadakan di negara itu, baru-baru ini.

Menerusi klip video yang dimuat naik menerusi akaun TikTok pelawak wanita dikenali sebagai Jocelyn Chia, dia turut secara sengaja menghina seorang penonton yang mengaku sebagai rakyat Malaysia dengan perkataan kesat.

Selain itu, pelawak berkenaan turut membandingkan Malaysia yang hanya bertaraf negara membangun berbanding negaranya yang lebih maju selepas lebih 40 tahun berpisah dari Tanah Melayu.

Sepanjang rakaman video berdurasi 1 minit 29 saat itu, pengisian bahan lawak dipersembahkan Jocelyn Chia berbaur kata-kata dan memek muka memperlekehkan Malaysia.


Ini termasuk jenaka keterlaluan beliau yang menyentuh mengenai kehilangan pesawat Malaysia, MH370 yang dikatakan 'tidak mendarat'.

Meskipun persembahan komedinya menerima tepukan penonton, rata-rata netizen menerusi hantaran video di TikToknya mengecam lawak beliau yang dianggap keterlaluan.

Ada netizen menggesa Jabatan Imigresen tidak membenarkan pelawak berkenaan masuk ke Malaysia selain menggesa Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan siasatan.

@jocelynchiacomedy The funniest part was after my set the host asked the Malaysians how they got it New York and they replied "we flew Singapore Airlines" πŸ˜‚πŸ‡ΈπŸ‡¬ @ComedyCellarUSA #malaysia vs #singapore #standup #beef #gotbeef #standupcomedy #jocelynchia #asian #asiancomedy #funny ♬ original sound - Jocelyn Chia

1 Comments

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

  1. .Asal Babi lepas, asal babi lepas... Apa lagi kalau Babi Made In Singapore..

    Kita tunggu apa Jabatan imigresen kata nanti...!!

    Pasal ni lah PRN June 2023 ini kenapa perlu nya pengundi Melayu melingkupkan semua saki baki barua DAP @LeeKwanYew.

    Mme betul pun sbb itu Melayu' kena hapuskan dolu saki Baki barua barua LeeKwanYew@DAP ini.. Klu barua ni lingkup PRN June 2023 Kali ini.. Singapura pun boleh lingkup sekali..!!

    Asal Cina anak taikun kroni lepas, penyanyi Melayu' sangkut kimak sungguh...

    Dah macam hampeh Malaysia ni..!!

    Ini lah alasan dan masa kasi lingkup kan semua barua barua DAP@LeeKwanYew PRN June 2023 nanti..!!

    Link bawah ni haahh... Nasib Yassin, Nevin Tan Dan seko anak pemimpin PAN (lahir dari kacukan permanian bayi Tabung uji benih tuan besar Lee Kwan Yew ) Ajommm Melayu' Kasi Balun jangan tak balun barua barua DAP@ LeeKwanYew ni...

    https://majoriti.com.my/berita/2022/04/04/apa-nasib-yasin-sulaiman-ini-tiga-kes-ganja-libat-golongan-vip

    Jabatan Peguam Negara menolak permohonan Yasin untuk mengkaji pertuduhan tersebut.

    Dalam pertuduhan baharu, Yasin didapati dalam milikannya dadah berbahaya jenis Kanabis seberat 193.7 gram di sebuah kondomonium di Persiaran Surian Damansara Indah Resort Home, PJU 3, Kota Damansara di sini, pukul 5.30 petang pada 24 Mac 2022.

    Yasin didakwa mengikut Seksyen 6 Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 39A(2) akta sama.

    Ia memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun dan juga boleh dikenakan hukuman sebat tidak kurang 10 sebatan jika sabit kesalahan.

    Satu lagi pertuduhan, Yasin mengaku tidak bersalah menanam 17 pokok dalam pasu plastik berisi tanah yang mana daripadanya Kanabis yang diperoleh secara terus atau tidak langsung pada tempat, waktu dan tarikh sama.

    Fitnah Najib sampai togel dikerjakan sekarang fitnah Mahiuddin... Akhirnya Jho Low lesap dan kaum Jho Low tepok tangan ketawa terbahak bahak tengok barua barua mereka DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri dan sampai sekarang barua mereka iaitu kes Zety Taufik Ayman lesap 700 juta sampai sekarang terkinja kinja senang lenang.. macam pantekk la semuanya

    Anak taikun Nevin Tan tanam berkilo kilo ladang ganja condo mewah bebas lepas, penyanyi Melayu tanam ganja kena penjara... Macam pantek laaaa..!

    Link bawah ni...

    Ko orang hagak babi sekor ni lepas atau tidak nanti... Lu fikir la sendiri...!!

    https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2023/05/907726/datuk-seri-charged-asking-receiving-rm15-million-bribe

    Komplot Manipulasi Tuduhan Terhadap Sim Untuk Burukkan Hamzah Zainuddin. SPRM belum pasti projek yang mana yang terlibat, jadi mereka hanya sebut “apa-apa projek” milik agensi-agensi di bawah KDN.

    Datuk Seri Sim mengaku tak salah kes rasuah RM15j dikait bekas menteri KDN
    Ahli perniagaan Sim Choo Thiam didakwa meminta dan menerima jumlah itu untuk membantu orang lain dalam mendapatkan projek.

    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2017/02/20/datuk-seri-among-22-individuals-charged-with-being-geng-24-members/1319051

    Tungguuuuu...!!

    Rayuan Syed Mokhtar pasal isu cukai dah kena bayar denda..??

    Macam sial... Asal Babi lepas..!!

    Balun barua balunnn..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen anda tanggungjawab anda...dan sebarang komen yang tidak relevan dengan tajuk akan didelete...

Atas permintaan komen-komen yang menggunakan nama orang lain juga akan di delete.. harap maklum!!

Post a Comment

Previous Post Next Post